3 missers met de knop

Wilma Kaptein

Gepubliceerd op 12 juni 2020

3 gemiste kansen met call-to-action knoppen

Leestijd 6 minuten

3 dingen die ik vaak mis zie gaan met De Knop: ???

1️⃣ Hij valt niet op.

2️⃣ Hij staat onder de vouw.

3️⃣ Er zijn er teveel van.

 

Contrasterend en tastbaar

Kijk eens door je oogharen maar je website? Wat knalt er nu uit? De knop waarmee je klant een eerste stap doet? Nee? Dan laat je een kans op een klant liggen?

Ziet je knop er 3D en tastbaar uit? Wat schaduw erachter? Je brein wil namelijk graag iets aanraken als het er tastbaar uit ziet. En jij wilt dat je klant de knop aanraakt. 1+1=2 dus maak je knop tastbaar.

 

Zonder scrollen in beeld

Natuurlijk is het lastig om voor álle devices en schermresoluties jouw catch boven de vouw te zetten. Richt je dus op wat jouw klant gebruikt.

Je hebt maar 2 seconden om je klant een wow-effect te geven, anders is hij weg. Kan hij in die 2 seconden niet direct zien waar hij moet klikken om verder te komen uit zijn probleem? Gemiste kans op een klant ?

 

Jij hebt zóveel te bieden!

Kies! Focus ?

Help je klant met de eerste stap en bied er dus geen 3 aan maar 1. Bied je vanalles? Dan haal je je klant uit zijn emotionele besluitproces, moet ie nadenken en kiest hij niet. Dus: 1 pagina heeft 1 doel waar alle knoppen naartoe leiden.

 

Hoeveel knoppen heeft jouw landingspagina?

In de online training Elke Dag Nieuwe Klanten geef ik je 9 aandachtspunten voor de knop. Met daarbij de onderbouwing vanuit de psychologie en hoe je brein werkt.

Meld je aan!

 

Over de schrijver

Wilma Kaptein

Wilma Kaptein is marketingmentor voor duurzame ondernemers die een continue stroom klanten willen op een manier die wél werkt en bij hen past.

Ze wil de wereld verbeteren, mooier en duurzamer maken. Door bedrijven te laten groeien die dááraan werken. Deze doorpakkers met visie helpt ze via de PowerBoost om met duurzame marketing makkelijker de leukste klanten aan te trekken, je kernboodschap helder over te brengen, campagnes authentiek én winstgevend te maken en de website overtuigend. Zodat je marketing effectief is en continu klanten oplevert.

Wilma werkt vanuit overtuigingspsychologie, neuromarketing en growth hacking. Samen met jou zorgt ze ervoor dat je veel meer resultaat en effect krijgt van wat je doet.

Wat is eerlijke marketing? 7 principes

Wat is eerlijke marketing? 7 principes

Prachtige plaatjes en ronkende resultaten, zijn ze echt waar? Jij ervaart het als irritant. Het voedt jouw marketingfrustratie. Je krijgt het idee dat je 'onecht' moet doen en je mooier moet voordoen dan je bent. Maar daar heeft je klant weinig aan. Het kan anders. Je...

Verkopen moeilijk? Hoezo?!

Verkopen moeilijk? Hoezo?!

Leestijd 10 minutenZweet in je handen, een knoop in je maag, angstzweet op je rug.Veel ondernemers vinden verkopen moeilijk. Daarom deed ik een onderzoek naar wat verkopen nou zo uitdagend maakt. Verrassend genoeg vindt niet elke zelfstandige ondernemer verkopen...