
Wilma Kaptein
3 gemiste kansen met call-to-action knoppen
Leestijd 6 minuten
3 dingen die ik vaak mis zie gaan met De Knop: ???
1️⃣ Hij valt niet op.
2️⃣ Hij staat onder de vouw.
3️⃣ Er zijn er teveel van.
Contrasterend en tastbaar
Kijk eens door je oogharen maar je website? Wat knalt er nu uit? De knop waarmee je klant een eerste stap doet? Nee? Dan laat je een kans op een klant liggen?
Ziet je knop er 3D en tastbaar uit? Wat schaduw erachter? Je brein wil namelijk graag iets aanraken als het er tastbaar uit ziet. En jij wilt dat je klant de knop aanraakt. 1+1=2 dus maak je knop tastbaar.
Zonder scrollen in beeld
Natuurlijk is het lastig om voor álle devices en schermresoluties jouw catch boven de vouw te zetten. Richt je dus op wat jouw klant gebruikt.
Je hebt maar 2 seconden om je klant een wow-effect te geven, anders is hij weg. Kan hij in die 2 seconden niet direct zien waar hij moet klikken om verder te komen uit zijn probleem? Gemiste kans op een klant ?
Jij hebt zóveel te bieden!
Kies! Focus ?
Help je klant met de eerste stap en bied er dus geen 3 aan maar 1. Bied je vanalles? Dan haal je je klant uit zijn emotionele besluitproces, moet ie nadenken en kiest hij niet. Dus: 1 pagina heeft 1 doel waar alle knoppen naartoe leiden.
Hoeveel knoppen heeft jouw landingspagina?
In de online training Elke Dag Nieuwe Klanten geef ik je 9 aandachtspunten voor de knop. Met daarbij de onderbouwing vanuit de psychologie en hoe je brein werkt.
Meld je aan!

Over de schrijver
Wilma Kaptein
Wilma Kaptein is marketingmentor voor duurzame ondernemers die een continue stroom klanten willen op een manier die wél werkt en bij hen past.
Ze wil de wereld verbeteren, mooier en duurzamer maken. Door bedrijven te laten groeien die dááraan werken. Deze doorpakkers met visie helpt ze via de PowerBoost om met duurzame marketing makkelijker de leukste klanten aan te trekken, je kernboodschap helder over te brengen, campagnes authentiek én winstgevend te maken en de website overtuigend. Zodat je marketing effectief is en continu klanten oplevert.
Wilma werkt vanuit overtuigingspsychologie, neuromarketing en growth hacking. Samen met jou zorgt ze ervoor dat je veel meer resultaat en effect krijgt van wat je doet.
11 conversie optimalisatie website checks voor 2023
Leestijd 14 minuten“Eerst ga ik mijn website in orde maken, daarna mijn klantenkring uitbreiden.” “Ik ga aan mijn website werken, heb jij nog tips?” Sommige ondernemers optimaliseren hun website alleen als ze hem ontgroeid zijn of niet meer mooi vinden (en tijd...
De natuurlijke verkooptechniek: connecten en luisteren
Leestijd 1 minuutJe wilt niet verkoperig doen. Hoe kan je dan wel op een goede manier verkopen? Hoe voer je een prettig en effectief verkoopgesprek, waarna je de opdracht krijgt? In dit blog lees je de natuurlijke verkooptechniek, en hoe Niek verbaasd ontdekte dat hij...
Growth hacking: 8 excuses om niet te beginnen
(Hoppa, hier is je eerste excuus: ) Leestijd 8 minutenGrowth hacking is een beredeneerde en onderbouwde methode om slim en snel te groeien. Toch gebruikt de meerderheid van de bedrijven deze powerboost niet. In dit blog beschrijf ik wat growth hacking betekent en wat...
Hoe maak je de wereld mooier met je bedrijf?
Leestijd 7 minutenDuurzaam ondernemen, hoe doe je dat? De wereld een beetje mooier maken, dat wil ik ook. Daarom help ik ondernemers om hun marketing op een duurzame manier te doen: 'fair marketing'. Wat is fair marketing en waarom werkt dat zoveel beter? Fair...
Mijn spagaat van 2021: de zin van jaardoelen
Leestijd 12 minutenHeeft doelen stellen zin? Helpen goede voornemens? Hoe zorg je dat je wél waarmaakt wat je van plan bent? Mij heeft het ook afgelopen jaar weer geholpen om doelen te stellen. Ook al heb ik ze niet allemaal gerealiseerd. Ik geef je hier wat...
Hoeveel energie gebruikt een website?
Leestijd 12 minutenOm alle websites op aarde goed te laten functioneren verbruiken we evenveel elektriciteit als het hele openbare luchtverkeer. Kun je nog wel duurzaam ondernemen als je weet dat jouw website bijdraagt aan 1% van het wereldwijde energieverbruik?...