Blog jezelf bovenin Google
09 december 2021 
2 min. leestijd

Blog jezelf bovenin Google

Niet. Te. Vinden. Ik googlede met een uitgebreide, specifieke zoekopdracht en toch kwam de meest relevante website niet naar boven.

Hoe is dat bij jou?
Weet jij waar je klanten op zoeken?
En weet jij op welke zoekopdrachten jij wél gevonden wordt?

Dat laatste ontdek je makkelijk in de gratis tool Google Search Console.

Maar fijner is het als je klanten bij jou uitkomen als jij het beste antwoord voor hen hebt.

Kerstboommishandeling

Mijn gezin wil dolgraag een kerstboom. Ik vind dat bomenmishandeling, want zo’n boom groeit zijn leven lang om 6 weken lang een armetierige dood te sterven in een drukke woonkamer en wordt daarna afgedankt. Vind ik niet zo respectvol.

Andere jaren was ik lamgeslagen door de cognitieve dissonantie van dat ik geen kerstboom wilde en dat IK dan maar een duurzame moest vinden die tegen de tijd dat ik wilde bestellen allang verhuurd waren.

Huur een duurzame boom

Vanmorgen deed ik het anders. Zodra mijn dochters weer over een boom begonnen, googlede ik naar ‘duurzame kerstboom utrecht’. Allerlei websites van plastic bomen kwamen omhoog en - hoera! -  een blog over duurzame kerstbomen.

In die blog werd verwezen naar een andere website waar je kon doorklikken naar de website die de duurzame kerstbomen ook echt verhuurde in Utrecht.

Waarom kwam deze meest relevante website niet direct als eerste naar boven? Dat vond ik echt een gemiste kans.

Wil je gevonden worden? Blog dan over de vragen die je klant heeft.

Gelukkig maar dat er iemand over ‘duurzame kerstbomen’ had geblogd. Want een blog gaat doorgaans in op de vragen van klanten. Die beantwoordt ze helder en uitgebreid, waardoor een blog eerder hoog scoort in Google dan een verkooppagina.

✍🏼 Dus: wil je gevonden worden? Blog dan over de vragen die je klant heeft.

Dit googlet je klant:

Welke vragen je klant googlet, is niet moeilijk te achterhalen. In deze video (https://lnkd.in/eD6XMgAF) geef ik je een simpele manier om erachter te komen wat je klant vraagt, zonder dat je hem daarvoor hoeft te interviewen.

Gebruik de woorden en formuleringen van je klant ook in jouw blog en berichten. Dan ervaart je klant dat jij zijn vraagstuk herkent, merkt hij dat jij hem snapt en ziet hij dat jij het beste zijn vragen beantwoordt. En dan klikt hij door naar jouw website.

Blog en wordt gevonden

Blog dus als je gevonden wilt worden. Dan plopt jouw website op als antwoord als je klant de bijhorende vraag googlet.

(En koop geen kerstboom. Huur er eentje die na een paar weken weer terug mag naar het bos.)

Over de schrijver
Wilma Kaptein is marketingcoach voor duurzame ondernemers die meer klanten willen via hun website.Ze wil de wereld verbeteren, mooier en duurzamer maken. Door bedrijven te laten groeien die dááraan werken.Deze doorpakkers met visie helpt ze via de PowerBoost om met eerlijke marketing makkelijker hun ideale klanten te bereiken, om campagnes authentiek én winstgevend te maken en de website overtuigend. Zodat bezoekers klant worden.Wilma werkt vanuit overtuigingspsychologie, neuromarketing en growth hacking met jou aan conversieoptimalisatie en meer klanten.

Gratis training

Try to persuade your visitor to download your E-book! Maybe you can make a list of the benefits or just write something about the awesome content that's inside!
No opt-in form has been selected
arrow_drop_up arrow_drop_down