Blog duurzame marketing

Wat is eerlijke marketing? 7 principes
Prachtige plaatjes en ronkende resultaten, zijn ze echt waar? Jij ervaart het als irritant. Het voedt jouw marketingfrustratie. Je krijgt het idee dat je 'onecht' moet doen en je mooier moet voordoen dan je bent. Maar daar heeft je klant weinig aan. Het kan anders. Je...
Laat je perfectionisme los en ontvang klanten
Leestijd 6 minutenPas startte mijn dag met zo'n toffe sessie met een andere snelle denker, een ondernemer die ook leeft en werkt vanuit recht doen. Ik besef me weer dat perfectionisme doorgaans weinig goeds brengt. Terwijl jij onwijs goed bent in wat je doet.Terwijl...
Simpele contentformule voor continu klanten
Leestijd 9 minutenBriljante oplossingen zijn vaak simpel. 1 = 5 x 12 x 4Simpel is overzichtelijk en voelt behapbaar. Je kunt het je voorstellen dat je ermee aan de slag gaat, dat het werkt, dat het je lukt. En daardoor durf je het uit te proberen en te doen en...
Duurzaamheid is meer dan CO2-reductie
Leestijd 7 minutenDuurzaam is zoveel meer dan CO2 footprint. Zeg je 'duurzaam' dan hebben veel mensen associaties met groen, geitenwollen sokken, energiebesparing, zonnepanelen, recycling, certificaten, fair trade en CO2-reductie. Dat is best een tunnelvisie op...
Help met een goede koopknop je ideale klant aan boord
Leestijd 8 minutenWaar kan ik bestellen? Hoe kan ik met je werken? Waar is de koopknop? Dit is de vierde vraag die je website bezoeker zich onbewust stelt in de eerste vijf seconden op jouw website. Met de 4 vragen van de R.A.B.Ko.-formule bepaalt hij razendsnel en...
7 stappen voor meer naamsbekendheid
Leestijd 14 minuten Zichtbaar zijn zonder te spammen? Naamsbekendheid vergroten zonder continu online te zijn? Het kan! In dit blog geef ik je 7 stappen waarmee je je een betere naamsbekendheid krijgt en je zichtbaarheid strategisch aanpakt. ‘Wat kan ik doen om meer...
Fails & Figures van 2020
Leestijd 13 minutenEerlijke marketing. Daar ga ik voor. Daarom deel ik wat fails en figures van mijn 2020 met je. Wellicht leer jij er ook iets van. Alhoewel, van proberen ga je leren. En je leert het meest van je eigen fouten. Dat komt alleen al door de negativity...
Zonder branding strategie blijf je budget verliezen en is verkopen duur
Leestijd 9 minutenAdverteer jij vooral als je een actie hebt?Zet jij reclame alleen in als je iets wilt verkopen?Dan geef je te veel marketingbudget uit aan die acties. Ik leg je in dit blog uit waarom. Ook vertel ik je hoe je op de lange termijn met een gedegen...
Adverteren is korte termijn visie
Leestijd 9 minutenReclame werkt kort. Jouw leukste-klanten-filter levert je nog maanden- of jarenlang fans en klanten op. Hoe dat werkt, wat het Mere Exposure Effect daarmee te maken heeft en hoe je dat slim gebruikt voor je bedrijf, lees je in dit blog. O ja, en ook...
3 valkuilen bij sociale bewijskracht
Leestijd 10 minutenNee, je maakt je keuzes niet op basis van argumenten. De meeste niet. Dat zou je veel te veel tijd kosten. Om kostbare tijd en energie te besparen, gebruiken we vuistregels om ons heen om keuzes te maken. Eén van die vuistregels is het fenomeen...