Blog duurzame marketing

Mijn spagaat van 2021: de zin van jaardoelen

Mijn spagaat van 2021: de zin van jaardoelen

Leestijd 12 minutenHeeft doelen stellen zin? Helpen goede voornemens? Hoe zorg je dat je wél waarmaakt wat je van plan bent? Mij heeft het ook afgelopen jaar weer geholpen om doelen te stellen. Ook al heb ik ze niet allemaal gerealiseerd. Ik geef je hier wat...

11 tips om je website te optimaliseren

11 tips om je website te optimaliseren

Leestijd 14 minuten“Eerst ga ik mijn website in orde maken, daarna mijn klantenkring uitbreiden.”   “Ik ga aan mijn website werken, heb jij nog tips?”   Alle berichtjes van ondernemers die hun website gingen updaten brachten me op het idee om 11 tips voor jou in dit...

Adverteren is korte termijn visie

Adverteren is korte termijn visie

Leestijd 9 minutenReclame werkt kort. Jouw leukste-klanten-filter levert je nog maanden- of jarenlang fans en klanten op. Hoe dat werkt, wat het Mere Exposure Effect daarmee te maken heeft en hoe je dat slim gebruikt voor je bedrijf, lees je in dit blog. O ja, en ook...

3 valkuilen bij sociale bewijskracht

3 valkuilen bij sociale bewijskracht

Leestijd 10 minutenNee, je maakt je keuzes niet op basis van argumenten. De meeste niet. Dat zou je veel te veel tijd kosten. Om kostbare tijd en energie te besparen, gebruiken we vuistregels om ons heen om keuzes te maken. Eén van die vuistregels is het fenomeen...

Verkopen lastig? Hoezo?!

Verkopen Lastig? Hoezo?!

Leestijd 10 minutenZweet in je handen, een knoop in je maag, angstzweet op je rug.Veel ondernemers vinden verkopen lastig. Daarom deed ik een onderzoek naar wat verkopen nou zo uitdagend maakt. Verrassend genoeg vindt niet elke zelfstandige verkopen moeilijk.  ...

Hoe pitch je je aanbod online?

Hoe pitch je je aanbod online?

Leestijd 8 minutenNu jij je website helemaal relevant hebt gemaakt voor je klant, is het tijd om je aanbod goed te pitchen. Als je jouw aanbod helder genoeg presenteert, ziet een potentiële klant levendig voor zich wat jij precies aanbiedt en is hij geneigd tot actie...

Hoe trek je de aandacht met je website?

Hoe trek je de aandacht met je website?

Leestijd 8 minutenEerder vertelde ik je hoe je meer klanten krijgt via je website door de R.A.B.Ko.-formule te gebruiken. In deze blog ontdek je hoe je het eerste onderdeel van de formule toepast: maak je website relevant voor je ideale klant.    Speel in op emotie De...

3 technieken om te laten zien wat jou als ondernemer bijzonder maakt

3 technieken om te laten zien wat jou als ondernemer bijzonder maakt

Leestijd 8 minutenDe derde vraag die je bezoeker onbewust stelt tijdens de eerste seconden op jouw website is “Wat maakt jou bijzonder?”. In twee eerdere blogs over de R.A.B.Ko.-formule vertelde ik hoe je antwoord geeft op de eerste twee onbewuste vragen die een...

Met de r. A. B. Ko-formule klikt je klant wél door

Met de R.A.B.Ko-formule klikt je klant wél door

Leestijd 9 minutenHoe scoor ik het beste in Google? Met welke woorden verkoop ik meer? Hoe zorg ik dat mijn bezoeker blijft, klikt en klant wordt?   NIETS maakt het uit als je je niet richt op je klant. Je website gaat niet over jou! Je website draait om  je klant.  ...

Loop geen omzet mis!
Met deze groeitips krijg je continu klanten.