Blog duurzame marketing

Hoe maak je de wereld mooier met je bedrijf?

Hoe maak je de wereld mooier met je bedrijf?

Leestijd 7 minutenDuurzaam ondernemen, hoe doe je dat? De wereld een beetje mooier maken, dat wil ik ook. Daarom help ik ondernemers om hun marketing op een duurzame manier te doen: 'fair marketing'. Wat is fair marketing en waarom werkt dat zoveel beter?   Fair...

Fails & figures van 2020

Fails & Figures van 2020

Leestijd 13 minutenEerlijke marketing. Daar ga ik voor. Daarom deel ik wat fails en figures van mijn 2020 met je. Wellicht leer jij er ook iets van. Alhoewel, van proberen ga je leren. En je leert het meest van je eigen fouten. Dat komt alleen al door de negativity...

11 tips om je website te optimaliseren

11 tips om je website te optimaliseren

Leestijd 14 minuten“Eerst ga ik mijn website in orde maken, daarna mijn klantenkring uitbreiden.”   “Ik ga aan mijn website werken, heb jij nog tips?”   Alle berichtjes van ondernemers die hun website gingen updaten brachten me op het idee om 11 tips voor jou in dit...

Adverteren is korte termijn visie

Adverteren is korte termijn visie

Leestijd 9 minutenReclame werkt kort. Jouw leukste-klanten-filter levert je nog maanden- of jarenlang fans en klanten op. Hoe dat werkt, wat het Mere Exposure Effect daarmee te maken heeft en hoe je dat slim gebruikt voor je bedrijf, lees je in dit blog. O ja, en ook...

3 valkuilen bij sociale bewijskracht

3 valkuilen bij sociale bewijskracht

Leestijd 10 minutenNee, je maakt je keuzes niet op basis van argumenten. De meeste niet. Dat zou je veel te veel tijd kosten. Om kostbare tijd en energie te besparen, gebruiken we vuistregels om ons heen om keuzes te maken. Eén van die vuistregels is het fenomeen...

Verkopen lastig? Hoezo?!

Verkopen Lastig? Hoezo?!

Leestijd 10 minutenZweet in je handen, een knoop in je maag, angstzweet op je rug.Veel ondernemers vinden verkopen lastig. Daarom deed ik een onderzoek naar wat verkopen nou zo uitdagend maakt. Verrassend genoeg vindt niet elke zelfstandige verkopen moeilijk.  ...

Hoe pitch je je aanbod online?

Hoe pitch je je aanbod online?

Leestijd 8 minutenNu jij je website helemaal relevant hebt gemaakt voor je klant, is het tijd om je aanbod goed te pitchen. Als je jouw aanbod helder genoeg presenteert, ziet een potentiële klant levendig voor zich wat jij precies aanbiedt en is hij geneigd tot actie...

Hoe trek je de aandacht met je website?

Hoe trek je de aandacht met je website?

Leestijd 8 minutenEerder vertelde ik je hoe je meer klanten krijgt via je website door de R.A.B.Ko.-formule te gebruiken. In deze blog ontdek je hoe je het eerste onderdeel van de formule toepast: maak je website relevant voor je ideale klant.    Speel in op emotie De...

3 technieken om te laten zien wat jou als ondernemer bijzonder maakt

3 technieken om te laten zien wat jou als ondernemer bijzonder maakt

Leestijd 8 minutenDe derde vraag die je bezoeker onbewust stelt tijdens de eerste seconden op jouw website is “Wat maakt jou bijzonder?”. In twee eerdere blogs over de R.A.B.Ko.-formule vertelde ik hoe je antwoord geeft op de eerste twee onbewuste vragen die een...

Loop geen omzet mis!
Met deze groeitips krijg je continu klanten.