11 tips voor conversie optimalisatie website aanpassingen voor  conversie verhogen

Wilma Kaptein

Gepubliceerd op 09 januari 2023

11 conversie optimalisatie website checks voor 2023

Leestijd 14 minuten

“Eerst ga ik mijn website in orde maken, daarna mijn klantenkring uitbreiden.” “Ik ga aan mijn website werken, heb jij nog tips?” Sommige ondernemers optimaliseren hun website alleen als ze hem ontgroeid zijn of niet meer mooi vinden (en tijd maken). In dit blog ontdek je dat je website belangrijk gereedschap is voor de groei van je bedrijf, als je je site inricht voor conversie. Wat website conversie is, waarom dat belangrijk is en hoe je dat doet, lees je in dit blog. Je krijgt direct een conversie optimalisatie checklist mee.
 

Gratis conversie optimalisatie checklist

Met de conversie optimalisatie checklist uit dit blog (download hem onderaan), maak je van je website update een groeibooster. Met de 11 tips uit deze checklist, geef je je website een relevante update, verhoog je de conversie én gebruik je kennis uit de neuromarketing en overtuigingspsychologie. Bovendien maak je het voor je websitebezoeker makkelijker om te vinden waar hij voor kwam.
 
Dus als je toch je website gaat bijwerken, gebruik dan deze 11 conversie optimalisatie tips:
 
  1. Tip 1: Kies één doel voor elke webpagina ?
  2. Tip 2: Start met het hart van je klant ❤️
  3. Tip 3: Schets een levendig beeld ?️
  4. Tip 4: Claim je expertstatus ?
  5. Tip 5: Gebruik minstens 3 reviews
  6. Tip 6: Vertel jouw verhaal
  7. Tip 7: Bied geruststelling direct onder de knop
  8. Tip 8: Zet een contrasterende knop boven de vouw
  9. Tip 9: Zet KVK nummer en btw-id op je contactpagina
  10. Tip 10: Maak een leukste-klanten-filter
  11. Tip 11: Maak je website deelbaar met metagegevens
 
Met deze checklist om je website conversie te verhogen
 
  • ❤️ raak je het hart van je klant
  • ? activeer je het onbewuste brein
  • ? krijg je makkelijker klanten
Kom op, open je websitebeheersysteem en start met de eerste tip. Die heb je binnen een uurtje uitgevoerd.
 
 

Wat is website conversie?

Voordat we naar de conversie tips doordenderen, eerst even wat uitleg. Want wat is ‘website conversie’ precies?

Conversie is een jargonwoord van marketeers voor alles wat jij wilt dat een klant op jouw website doet. Conversie komt uit het Latijn en betekent letterlijk ‘bekering’ of omdraaiing. website conversie gaat over conversies die op de website gebeuren.

Conversie = dat de ander de keuze maakt die jij beoogt.

Mijn definitie van website conversie is: dat je klant doet waarvoor jij je website hebt ingericht. De conversie van een verkooppagina is ‘verkoop’. De conversie van een checkout-pagina is ‘betaling’. De conversie van een lead generator pagina is ‘lead’. En de conversie van deze blogpagina is ‘download van de conversieoptimalisatie tips’.

Een website conversie betekent dus dat je websitebezoeker de actie uitvoert waarvoor jij deze webpagina hebt ingericht.

 

 

Website is gereedschap

Je website is niet zomaar een informatieplatform. Ik zie website als gereedschap. Als je het niet onderhoudt, werkt het al gauw niet meer goed. En als je het nooit gebruikt, betaal je elk jaar voor niks aan je domeinnaam- en hostingpartij en verstook je ook nog eens onnodig energie van dataservers (Hoe dat werkt, lees je in dit blog).

Voor veel ondernemers is de website een redelijk overbodig visitekaartje. Contactgegevens, klantcases en portfolio kun je immers ook op je LinkedIn profiel zetten. Als je je website inricht als een visitekaartje en die niet vindbaar maakt in Google, is een website bouwen verspilde marketingmoeite.

 

Veel websites zijn verspilling van de moeite

Maak daarom alleen een website als je hem ook inzet voor de groei van je bedrijf. Gebruik je website om je klant te converteren. Om te zorgen dat je klant jou en je aanbod leert kennen en vertrouwen, zodanig dat hij weer terugkomt en bij je koopt. Hoe je dat doet, lees je in tip 10 van dit blog.

 

 

Waarom is website conversie belangrijk?

Website conversie is belangrijk omdat je er klanten en omzet mee krijgt. Doorde conversie die hij doet, wordt je bezoeker een klant. Of hij komt een stap verder in relatie tot jouw bedrijf. Zonder klanten heb je geen betekenisvol bedrijf, dus conversie is een vrij essentieel element voor ondernemers.

Hij heeft een probleem en zoekt een oplossing en jij geeft daarin een puzzelstuk (of de hele oplossing). Hij heeft een verlangen en op jouw website kan hij iets doen om nog dichter bij dat verlangen te komen. De stappen die hij zet op jouw website, door te scrollen, te klikken, te downloaden, aan te vragen of te kopen, brengen hem allemaal dichter bij zijn doel.

Hoe hoger je conversie, hoe minder moeite je hoeft te doen met je marketing. Heel veel van je websitebezoekers doen immers wat je wilt? Dan heb je minder bezoek nodig om hetzelfde aantal te verkopen.

 

Conversie optimalisatie betekenis

Conversieoptimalisatie is het proces van het verbeteren van de verhouding tussen bezoek dat niets doet op je website en bezoek dat converteert. Deze verhouding noemen we ook wel ‘conversie ratio’. Vaak gebruiken marketeers ook wel de engelse term ‘conversion rate’ omdat die zoveel wordt gebruikt in de engelstalige tools die ze gebruiken.

 

Conversie optimalisatie voorbeeld:

Marnix ziet dat slechts 2,3% van zijn websitebezoekers zijn belangrijkste product aanvraagt. Hij heeft elke maand 3 aanvragen nodig om goed te draaien. Op dit moment heeft hij dus 3/0,023=130 websitebezoekers per maand nodig. Daarvoor moet hij misschien wel € 200 aan advertentiebudget inzetten.

Als zijn conversie 10x hoger wordt doordat hij de tips in dit blog toepast, heeft hij maar 13 bezoekers per maand nodig om ook 3 aanvragen te krijgen. Of krijgt hij zelfs 30 aanvragen met de huidige 130 bezoekers per maand. Zo kun je dus met wat slimme website conversie optimalisaties, makkelijker groei realiseren.

Waarom conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie doe je om meer resultaat uit je marketing te halen. Je krijgt dan met dezelfde inspanningen meer effect, omzet of klanten. Of je krijgt zelfs met minder inspanningen meer resultaat. Het is dus behoorlijk lucratief om te investeren in een conversieoptimalisatie expert, ook wel conversion rate optimization (CRO) specialist genoemd.

Na conversie optimalisatie op je website, converteren meer van je bezoekers. Conversie optimalisatie voorbeelden zijn: ze lezen meer, doen meer, blijven langer, vragen meer aan, kopen meer, delen meer.

 

Hoe werkt conversie optimalisatie?

Bij conversie optimalisatie ga je op zoek naar de reden waarom bezoek niet converteert. Dat kan allerlei oorzaken hebben:

  1. Het bezoek vindt op jouw website niet wat ze zoeken.
  2. De mensen die op jouw website komen, zijn niet jouw leukste klanten
  3. Je website bevat drempels en blokkades en andere hindernissen die je bezoek belemmeren de juiste actie te doen
  4. Je website biedt überhaupt geen duidelijke optie om te converteren (geen knop, geen zichtbare link, een heldere link).
  5. De elementen op je website stimuleren je bezoeker nog niet op de juiste tijd, plek of manier om te converteren.

Conversieoptimalisatie bereik je grofweg door beter bezoek of een betere website. 

Je kunt dus grofweg 2 dingen verbeteren: je bezoek of je website. Als je wilt optimaliseren voor hogere conversie, duik je in de data om te kijken waar iets mis is of waar relevante stimulans ontbreekt. Als je dat oplost, zie je je conversie omhoog gaan.

Bij een website conversie van 20% heb je een goede conversie. Dat scheelt je veel kosten aan marketing en levert je makkelijk meer verkoop op.

 

Checklist voor website conversie optimalisatie

Zoals beloofd krijg je hieronder van mij een gratis checklist met conversie tips die je niet vaak tegenkomt. Dat komt omdat niet iedereen de kennis over de werking van het (on)bewuste brein meeneemt in marketingadviezen. Ik doe dat wel en daar profiteer jij nu mooi van als je verder leest.

Klik gerust eerst tips 6 of 10 aan en lees daarna weer terug naar tip 1 (dat is de meest gemaakte fout op websites). Kies je eigen route door deze conversie checklist:

 

 

Tip 1: Kies één doel voor elke webpagina ?

Tip 1: geef elke webpagina 1 doel
Één.
 
Niet meer.
 
Dus ook maar 1 call-to-action.
 
100% van de nieuwsgierigheid van je bezoeker gaat dan naar die ene ‘koopknop’, een andere route geef je niet.
 
De psychologie erachter: Bied je meer acties, dan moet je klant kiezen. Het brein denkt: ‘Verwarring = uitstel = wegwezen’.
En wég is je klant.

Natuurlijk kun je op 1 pagina meerdere knoppen of links plaatsen. Maar die leiden allemaal naar het ene doel dat je voor ogen hebt. En elke bezoeker haakt op een ander woord of moment aan en klikt.

Ja: de homepage is daarbij een uitdaging en ook uitzondering. Toch geldt ook hier dat je één doel voor ogen hebt: jouw klant laten merken hoe jij haar / hem kan helpen met zijn probleem of verlangen. En daar geef je dan alvast 1 eerste relevante kleine gratis stap voor.

Die Minimum Viable Action is de eerste en laatste knop op je homepage.

Elke link is een lek

Tel nu eens op jouw website:
 
  • Hoeveel klikbare items staan er nu op je homepage?
  • Hoeveel kunnen er weg?
 
Mooi zo, minder links zijn minder lekken. Dus minder kansen om conversie weg te laten lekken via links waarvan je niet echt wilde dat je bezoeker daarop klikte.
 
Lees door voor de volgende 10 conversie verhogende tips:
 
 

Tip 2: Start met het hart van je klant ❤️

Pas als je bezoeker ervaart dat jij snapt wat hij zoekt, krijg je zijn aandacht. Gebruik daarom een pakkende titel die direct helder maakt waarom jouw aanbod relevant is voor je klant:
 
 
“Hoe je [wat je klant het liefste wil],
zonder [waar hij het meest bang voor is
of wat hij vreselijk vindt]”

Tip 2: maak een totel waarin je het verlangen en het belangrijkste bezwaar benoemt
Dit is een veelgebruikt sjabloon voor de kop van je website: het eerste wat je bezoek leest.
 
Je maakt hiermee direct helder of jij relevant bent voor je klant.
 
Herkent hij zich in de omschrijving van het verlangen?
 
Ervaart hij die angst of belemmering ook?
 
Dan heb je zijn hart geraakt en staat zijn brein op scherp: deze website kan wel eens de oplossing voor hem hebben.
 
Tijdens een onderzoek kwam ik erachter dat 73% van de websites toch liever starten met het product. Dat is echt een gemiste kans! Want als jouw bezoek in de eerste paar seconden niet merkt dat jij begrijpt waar hij naar zoekt is ie vertrokken.
 
Voorkom dat: start met het hart van je klant.
 
 

Tip 3: Schets een levendig beeld

Tip 3: schets een levendig beeld van het resultaat dat jouw product of dienst je klant brengt
Dit doe je omdat neurowetenschappers hebben ontdekt dat een levendig mentaal plaatje je besluit beïnvloedt.
 
Elk besluit, groot of klein, is terug te voeren op een mentaal plaatje. Een paar seconden geleden stond je brein voor het besluit: zal ik deze update lezen of niet?
 
Je leest. Wat gebeurde er?
 
Je brein maakte een foto van dit event: jij die deze update aanklikte en las.
 
Als dit plaatje scherp was en goed voelde, tikte je het bericht aan en las.
 
Elk besluit volgt hetzelfde proces: je stelt je het resultaat voor, je maakt er een mentaal plaatje van en dan beoordeel je hoe graag je dat wilt.
 
Simpel, toch?

Je brein verwart verlangen met levendigheid

Maar … de mentale foto moet scherp en levendig zijn. Je brein verwart namelijk je verlangen met levendigheid. Hoe sterker je het plaatje voor je ziet, hoe sterker je verlangen is (denkt je brein).
 
Wil je je klant helpen? Vergroot dan de helderheid en levendigheid van zijn mentale plaatje over het resultaat.
 
  • ? Schrijf zo concreet en voorstelbaar mogelijk
  • ? Gebruik 3D images
  • ? Zet het resultaat op je knoptekst

 

Tip 4: Claim je expertstatus

 
Voor jou als ondernemer is het belangrijk om als expert gezien te worden. Dat mensen erop kunnen vertrouwen dat jij je vak door en door goed kent en hen vandaaruit helpt.
 
Laat op je website ook duidelijk zien dat jij expert bent. Dan benut je het overtuigingsprincipe ‘autoriteit’: dat is het fenomeen dat we graag mensen volgen met meer kennis, wijsheid en expertise dan wijzelf.
Tip 4: claim expert status en laat je expertise zien

Voor je bezoeker is het goed om te merken dat jij expertise in huis hebt die hij zoekt. Een expert volgen is slim: dat scheelt je veel denkkracht en uitzoekwerk die een ander al beter voor jou heeft gedaan.

Een expert volgen is slim en scheelt tijd

Met je expertise maak je ook duidelijk dat jij bijzonder bent, anders dan anderen. Niemand heeft die combinatie van expertise, vaardigheden, missie en jouw verhaal.
 
Symbolen van expertise:
  • ? Jij als spreker of auteur
  • ? Prijzen
  • ? Certificaten
  • ? Jaren ervaring
  • ? Wat anderen over jou zeggen
 
 

Tip 5: Gebruik minstens 3 reviews

Tip 5: zet reviews van klanten op je website
“Als iedereen het zegt, zal het wel zo zijn.”
 
Tip 5 voor een effectieve website is om minstens 3 reviews van klanten te gebruiken.
 
Reviews van klanten over jou zijn een krachtig middel om je bezoeker te laten weten wat er zo bijzonder aan jouw aanbod is.
 
Ook maken reviews duidelijk dat jij te vertrouwen bent: anderen zijn immers zó tevreden dat ze met naam en foto op jouw website over de samenwerking met jou vertellen.
Reviews zijn een manier om het overtuigingsprincipe van Sociale Bewijskracht te benutten.
 
Het fenomeen Sociale Bewijskracht is dat we bepalen wat het juiste gedrag is door te analyseren wat volgens anderen juist is. Dat gebeurt als we niet goed weten wat we moeten doen, of wat het juiste of meest gewenste of geaccepteerde gedrag is. Dan kijken we om ons heen en gebruiken we wat we anderen zien doen als gids voor onze keuze. Dat gebeurt automatisch en onbewust.

Wat doet de rest? Dan doe ik dat ook maar.

Zo zet je sociale bewijskracht op je website:
 
  • ? Reviews van andere klanten
  • ? Grote getallen
  • ? Plaatjes met veel mensen
Je hebt al bijna de helft van de tips gelezen. Ik heb er nog vijf voor je om een goed werkende website te maken:
 
 

Tip 6: Vertel jouw verhaal

Je hersens verwerken een verhaal anders dan feiten of droge informatie. Een verhaal activeert meerdere hersengebieden o.a. vanwege de visuele en emotionele elementen die er in voorkomen.

Dat maakt dat het verhaal beter blijft hangen, je boodschap dieper wordt verwerkt en je de lezer activeert.

Tip 6: vertel de verhalen van klanten om ook niet-cognitieve breindelen aan te spreken

Een ander aspect van je verhaal is dat je het overtuigingsprincipe van Sympathie (liking) gebruikt. Doordat jij elementen van jouw leven en keuzes vertelt of laat zien, activeer je de spiegelneuronen bij de ander. Hij stelt zich dan voor hoe hij zich zou voelen en wat hij zou doen. Hij herkent zich erin en voelt zich meer met jou verbonden.

Mensen met wie we meer gezamenlijk hebben, vinden we leuker. En we werken liever met bedrijven die we leuk vinden en op ons lijken. Bijvoorbeeld in wat je belangrijk vindt, welke overtuigingen je hebt of wat je nastreeft in je leven.

Verhalen verbinden. Verbinding bevordert verkoop.

Verbinding bevordert verkoop

Zet jouw verhaal op je ‘over ons’ pagina:
  • ?️ Vertel beeldend
  • ? Beschrijf emoties
  • ? Benoem welk inzicht je wilt overbrengen

In de online training Naamsbekendheid Vergroten ontdek je hoe je jouw verhaal inzet om klanten aan te trekken.

 
 

Tip 7: Bied geruststelling direct onder de knop

Tip 7: bied geruststelling direct onder de call-to-action button
“Niks geleerd? Geld terug!”
 
Garanties werken geruststellend.
 
Geruststelling heb je nodig om de gedurfde stap naar een aankoop te doen. Geruststellende elementen verminderen de spanning van het besluit en de stress over de onzekerheid of dit aanbod écht gaat brengen wat de ondernemer belooft.

Starcke&Brand vonden in hun onderzoek (2012) een relatie tussen stress en besluitvaardigheid:

??‍♂️ Weet je niet zeker of iets een goed besluit is? Dat geeft stress.

? Kun je niet goed met stress omgaan, dan wordt de keuze nóg lastiger.

Onder stress wil het brein liever niet veranderen. Dan neemt je klant liever geen besluit.

Stel dus het onbewuste brein gerust.

Dan neemt je klant besluiten en koopt makkelijker.

Help je klant te kiezen door zijn koopstress te verminderen.

Stress blokkeert besluiten

Dat doe je bijvoorbeeld met microcopy direct onder de koopknop. Kleine lettertjes die het MAKKELIJKER maken om te kiezen. Die garantie geven. Of die een tweede optie geven naar het resultaat.
 
Tip 7 voor je website-update is daarom:
 
Bied geruststelling direct onder de knop.
 
 

Tip 8: Zet een contrasterende knop boven de vouw

 
Daarom is dit tip 8 voor als je aan je website werkt:
 
Zet een contrasterende call-to-action-knop boven de vouw.
 
  • Waar kan ik bestellen?
  • Hoe kan ik met je werken?
  • Waar is de koopknop?
Dit vraagt je website bezoeker zich onbewust af als je het onbewuste brein van je bezoeker hebt geactiveerd.
Tip 8: zorg ervoor dat je actieknop opvalt door dat je hem contrast geeft
Maak het super makkelijk voor je bezoeker om met je te gaan werken. Om iets bij je aan te vragen of te kopen.
 
  • ? Maak een knop die opvalt.
  • ? Waar de kijkrichting van je website naartoe gaat.
  • ? Die er ‘knopperig’ uit ziet, tastbaar, klikbaar.
  • ? Die verandert en de aandacht trekt als je klant er overheen gaat.
  • ? Die duidelijk maakt wat het resultaat is als je erop klikt.
Een knop is een knop, kun je denken. Maar dat is niet helemaal waar. Jij wilt namelijk een knop waarvan het brein denkt: ‘Hé, een knop! Even proberen.’.

Hé, een knop! Even proberen.

Waarschijnlijk zet je je website in huisstijl. Ook je knoppen. Doe even de ‘oogharen-check’ om te zien of de knoppen wel opvallen: knijp je ogen tot spleetjes en gluur erdoorheen. Welk element op je website valt het meeste op? Dat moet de knop zijn waarmee jouw klant in actie komt.
 
Soms heeft je knop een niet-huisstijl-kleur nodig om op te vallen.
 
Tip 9 en 11 zijn een beetje ‘achter-de-schermen’ tips die wel belangrijk zijn:
 
 

Tip 9: Zet KVK nummer en btw-id op je contactpagina

Tip 9: zet het kvk nummer op je website om je betrouwbaarheid te vergroten
Tip 9 voor als je aan je website werkt:
 
Zet je KVK nummer en btw-id op je contactpagina.
 
Niet alleen je postadres moet je op je website vermelden. Ook je KVK nummer en btw-id zijn verplichte nummers op je website.
 
Zet ze op een logische plek: jouw contactpagina. Als een potentiële klant even wil checken of je bedrijf wel echt bestaat, zoekt hij daar naar je KVK nummer. En als je klant jouw factuur wil betalen, vindt hij alles wat voor de betaling nodig is niet alleen op de factuur, maar ook op jouw website onder ‘contact’.
Wist je dat de contactpagina in de top 3 staat van veelbezochte pagina’s?
 
Vaak is de homepage de winnaar, gevolg door ‘contact’ en ‘over ons’.
 
Dit zijn echt je visitekaartje-pagina’s. Benut ze dus om je klant het vertrouwen te geven dat hij bij jou in goede handen is.

Geef je bezoeker het vertrouwen dat hij bij jou in goede handen is.

Want:
 
  • Als mensen je niet kennen, kunnen ze niet bij je kopen.
  • Als ze je niet waarderen, dénken ze er niet aan bij je te kopen.
  • Als ze je niet vertrouwen, waarschuwen ze ook anderen om níet bij jou te kopen.
 
 

Laat in alles dus zien dat jij betrouwbaar bent. Je KVK nummer en btw-id nummer zijn dan wel de makkelijkste elementen om in orde te maken.

Schrijf je KVK of KvK?

De afkorting voor Kamer van Koophandel is KVK. Zij schrijven dat zelf met 3 grote letters, dus doe dat ook op jouw website.

Btw schrijf je met 3 kleine letters
Btw staat voor belasting toegevoegde waarde. Iedereen, ook de Belastingdienst, noemt het doorgaans ‘omzetbelasting’. En ondernemer noemen omzetbelastingaangifte vaak ‘kwartaalaangifte’ omdat ze die elke kwartaal moeten doen, in tegenstelling tot de IB-aangifte, die je 1x per jaar inlevert.
 
Bij elke winkel en website wordt de btw op de bon of factuur weergegeven. Vaak schrijven bedrijven dat met 3 kapitalen: BTW. Toch is dat niet correct. De Belastingdienst schrijft btw met 3 kleine letters (ik kan het weten: ik deed lang geleden de mega campagnes om ervoor te zorgen dat startende ondernemers hun btw-aangifte op tijd inleveren en betaalden). Doe dat dus ook op jouw website.
 
 
Met tip 10 wordt jouw website het fundament van jouw klanten-maak-machine omdat je daarmee de website conversie gaat verhogen:
 
 

Tip 10: Maak een leukste-klanten-filter

Visitekaartje of leukste-klanten-filter?
 
De meeste ondernemers willen dat bezoekers ook via hun website klant worden. Toch zijn 9 van de 10 websites ‘visitekaartjeswebsites’: het bedrijf stelt zich voor, de producten staan erop, de contactgegevens zijn in orde. That’s it.
 
Hoe is dat bij jou?
 
Wat wil je dat jouw bezoeker doet op je website?
Tip 10: bouw een leukste klanten filter
Wat bied je hem aan waardoor hij alleen al in het eerste bezoek aan je website een relevante stap verder komt naar wat hij zoekt? Komt hij dichterbij de oplossing van zijn probleem?
 
? Tip 10 van 11: Maak met je website een leukste-klanten-filter: de mensen die bij jou langs komen en zich niet herkennen in het probleem dat je omschrijft, vertrekken weer. Uitgefilterd. De leukste klanten hou je over. Met hen ga je aan een langetermijnrelatie werken.
 
Je wilt dat je klanten jouw bedrijf en aanbod leren kennen, waarderen en vertrouwen. Dat kan lastig met alleen een visitekaartje.

Zorg dat je bezoek een relevante stap verder komt met wat hij zoekt

Raak het hart van je bezoeker, trigger zijn onbewuste brein, geef hem wat hij nodig heeft om in actie te komen en werk aan de relatie.
 
 
 

Tip 11: Maak je website deelbaar met metagegevens

Tip 11: maak je website makkelijk deelbaar via social media

Yes! Je website heeft een restyle gekregen! Hij is weer helemaal in orde. Trots wil je dat aan iedereen vertellen.

Je deelt de link op je familie app groep en ziet dat dat er niet echt mooi uitziet. Er staat ‘HOME’ en een rare uitsnede van een plaatje dat jij niet zo belangrijk vindt.

Niet echt aantrekkelijk om op door te klikken. Zeker niet vanzelfsprekend om te delen.

Dat kan je zelf veranderen.

Geef elke webpagina een eigen meta titel, met omschrijving, heldere URL en uitgelichte afbeelding mee. Het voorgeschreven formaat is 1200×630 pixels. Maar zoals je op WhatsApp ziet en in de reacties op social media waar je je URL deelt, komt er een vierkante image bij je link. Zorg dus dat het middelste deel van je OpenGraph image er top uitziet als alleen dat deel wordt getoond.
 
Met de Facebook Debugger Tool check je eventjes of alles eruit ziet zoals je wilt. Zodat je je site mooi door kan appen.
 
Met de LinkedIn Post Inspector doe je hetzelfde.
 
En uiteraard check je met Google Search Console of je je pagina wel of ‘index’ hebt gezet. Anders komt ie nooit in de zoekresultaten.
 
Alles gecheckt! Delen maar!
 

Op naar veel conversie en elke dag nieuwe klanten!

 

Infographic met conversie optimalisatie tips voor je website

Van alle tips uit dit blog heb ik een handige infographic voor je gemaakt. Download hem gratis, zonder naam of mailadres op te geven (!) door op de afbeelding te klikken. Deel deze link gerust met een andere duurzame ondernemer die je meer impact gunt.

Klik op het plaatje en plak de pdf op je bureaublad. Dan heb je steeds conversie tips vanuit neuromarketing en overtuigingspsychologie bij de hand als je je website aanpast. Laat je me weten wat je er aan hebt?

 

 

Infographic met 11 tips voor website conversie optimalisatie

Over de schrijver

Wilma Kaptein

Wilma Kaptein is marketingmentor voor duurzame ondernemers die een continue stroom klanten willen op een manier die wél werkt en bij hen past.

Ze wil de wereld verbeteren, mooier en duurzamer maken. Door bedrijven te laten groeien die dááraan werken. Deze doorpakkers met visie helpt ze via de PowerBoost om met duurzame marketing makkelijker de leukste klanten aan te trekken, je kernboodschap helder over te brengen, campagnes authentiek én winstgevend te maken en de website overtuigend. Zodat je marketing effectief is en continu klanten oplevert.

Wilma werkt vanuit overtuigingspsychologie, neuromarketing en growth hacking. Samen met jou zorgt ze ervoor dat je veel meer resultaat en effect krijgt van wat je doet.

Wat is eerlijke marketing? 7 principes

Wat is eerlijke marketing? 7 principes

Prachtige plaatjes en ronkende resultaten, zijn ze echt waar? Jij ervaart het als irritant. Het voedt jouw marketingfrustratie. Je krijgt het idee dat je 'onecht' moet doen en je mooier moet voordoen dan je bent. Maar daar heeft je klant weinig aan. Het kan anders. Je...

Verkopen moeilijk? Hoezo?!

Verkopen moeilijk? Hoezo?!

Leestijd 10 minutenZweet in je handen, een knoop in je maag, angstzweet op je rug.Veel ondernemers vinden verkopen moeilijk. Daarom deed ik een onderzoek naar wat verkopen nou zo uitdagend maakt. Verrassend genoeg vindt niet elke zelfstandige ondernemer verkopen...