Wilma Kaptein
Hoe maak je de wereld mooier met je bedrijf?
Leestijd 7 minuten
Duurzaam ondernemen, hoe doe je dat? De wereld een beetje mooier maken, dat wil ik ook. Daarom help ik ondernemers om hun marketing op een duurzame manier te doen: ‘fair marketing’. Wat is fair marketing en waarom werkt dat zoveel beter?
Fair marketing is volhoudbaar
Fair marketing is duurzaam: het is gericht op een lange termijn relatie met je klant en is goed vol te houden door jou als ondernemer.
Marketing draait volgens mij om het bouwen aan een lange termijn relatie met je klant. Je klant radicaal goed helpen en tot zijn recht laten komen met jouw dienst of product. Eerlijke marketing vergt creativiteit en lef: connecties maken, dingen delen waar jij, ik en de wereld wat aan hebben.
Met duurzame marketing krijg je continu de leukste klanten op een manier die bij jóu past. Je zet jouw unieke kracht in je marketing in. Zo kom jij én je klanten tot hun recht en daar wordt de wereld beter van 😃 Door eerlijke marketing realiseer je groei en verras je jezelf met je resultaten.
Fair marketing doet recht aan jouw superkrachten
Fair en duurzaam gaat over recht doen: aan jezelf en anderen en je omgeving. En daar staat marketing niet per se om bekend. Soms lijkt marketing onecht, egocentrisch en puur gericht op winst no matter what. Dat is niet fair.
Ik doe dat anders. Marketing wordt ineens interessanter, volhoudbaar en niet meer zo’n onoprecht ‘moetje’ als je het doet vanuit jouw specialiteiten, jouw superkrachten.
Fair marketing is effectiever
Duurzame marketing is voor mij ‘fair marketing’. Eerlijke marketing. Dat is niet: kopiëren wat andere bedrijven doen, gemene trucjes toepassen, mensen dingen opdringen en alleen voor eigen winstbejag gaan. Nee.
Duurzame marketing is oprecht, authentiek en relevant. Marketing waarbij je geen tijd en energie verspilt aan wat niet goed werkt. Je zet jouw unieke kracht in om op een effectieve manier klanten te krijgen. Het past bij hoe jij in elkaar steekt en het werkt voor jouw bedrijf.
Meer duurzame keuzes
Een website speelt vak een belangrijk rol in marketing. Het bouwen, inrichten en hosten van je website kun je duurzaam doen, zoals ik in dit blog beschreef. Over deze en andere duurzame keuzes die ik maak met mijn bedrijf, interviewde Charlotte Bax mij. Lees het interview her:
Over de schrijver
Wilma Kaptein
Wilma Kaptein is marketingcoach voor duurzame ondernemers die een continue stroom klanten willen op een manier die wél werkt en bij hen past.
Ze wil de wereld verbeteren, mooier en duurzamer maken. Door bedrijven te laten groeien die dááraan werken. Deze doorpakkers met visie helpt ze via de PowerBoost om met duurzame marketing makkelijker de leukste klanten aan te trekken, je kernboodschap helder over te brengen, campagnes authentiek én winstgevend te maken en de website overtuigend. Zodat je marketing effectief is en continu klanten oplevert.
Wilma werkt vanuit overtuigingspsychologie, neuromarketing en growth hacking. Samen met jou zorgt ze ervoor dat je veel meer resultaat en effect krijgt van wat je doet.
Mijn spagaat van 2021: de zin van jaardoelen
Leestijd 12 minutenHeeft doelen stellen zin? Helpen goede voornemens? Hoe zorg je dat je wél waarmaakt wat je van plan bent? Mij heeft het ook afgelopen jaar weer geholpen om doelen te stellen. Ook al heb ik ze niet allemaal gerealiseerd. Ik geef je hier wat...
Hoeveel energie gebruikt een website?
Leestijd 12 minutenOm alle websites op aarde goed te laten functioneren verbruiken we evenveel elektriciteit als het hele openbare luchtverkeer. Kun je nog wel duurzaam ondernemen als je weet dat jouw website bijdraagt aan 1% van het wereldwijde energieverbruik?...
Blog jezelf bovenin Google
Leestijd 7 minutenNiet. Te. Vinden. Ik googlede met een uitgebreide, specifieke zoekopdracht en toch kwam de meest relevante website niet naar boven. Hoe is dat bij jou?Weet jij waar je klanten op zoeken?En weet jij op welke zoekopdrachten jij wél gevonden wordt? Dat...
Laat je perfectionisme los en ontvang klanten
Leestijd 6 minutenPas startte mijn dag met zo'n toffe sessie met een andere snelle denker, een ondernemer die ook leeft en werkt vanuit recht doen. Ik besef me weer dat perfectionisme doorgaans weinig goeds brengt. Terwijl jij onwijs goed bent in wat je doet.Terwijl...
Simpele contentformule voor continu klanten
Leestijd 9 minutenBriljante oplossingen zijn vaak simpel. 1 = 5 x 12 x 4Simpel is overzichtelijk en voelt behapbaar. Je kunt het je voorstellen dat je ermee aan de slag gaat, dat het werkt, dat het je lukt. En daardoor durf je het uit te proberen en te doen en...
Duurzaamheid is meer dan CO2-reductie
Leestijd 7 minutenDuurzaam is zoveel meer dan CO2 footprint. Zeg je 'duurzaam' dan hebben veel mensen associaties met groen, geitenwollen sokken, energiebesparing, zonnepanelen, recycling, certificaten, fair trade en CO2-reductie. Dat is best een tunnelvisie op...