Wilma Kaptein
Hoe maak je de wereld mooier met je bedrijf?
Leestijd 7 minuten
Duurzaam ondernemen, hoe doe je dat? De wereld een beetje mooier maken, dat wil ik ook. Daarom help ik ondernemers om hun marketing op een duurzame manier te doen: ‘fair marketing’. Wat is fair marketing en waarom werkt dat zoveel beter?
Fair marketing is volhoudbaar
Fair marketing is duurzaam: het is gericht op een lange termijn relatie met je klant en is goed vol te houden door jou als ondernemer.
Marketing draait volgens mij om het bouwen aan een lange termijn relatie met je klant. Je klant radicaal goed helpen en tot zijn recht laten komen met jouw dienst of product. Eerlijke marketing vergt creativiteit en lef: connecties maken, dingen delen waar jij, ik en de wereld wat aan hebben.
Met duurzame marketing krijg je continu de leukste klanten op een manier die bij jóu past. Je zet jouw unieke kracht in je marketing in. Zo kom jij én je klanten tot hun recht en daar wordt de wereld beter van ? Door eerlijke marketing realiseer je groei en verras je jezelf met je resultaten.
Fair marketing doet recht aan jouw superkrachten
Fair en duurzaam gaat over recht doen: aan jezelf en anderen en je omgeving. En daar staat marketing niet per se om bekend. Soms lijkt marketing onecht, egocentrisch en puur gericht op winst no matter what. Dat is niet fair.
Ik doe dat anders. Marketing wordt ineens interessanter, volhoudbaar en niet meer zo’n onoprecht ‘moetje’ als je het doet vanuit jouw specialiteiten, jouw superkrachten.
Fair marketing is effectiever
Duurzame marketing is voor mij ‘fair marketing’. Eerlijke marketing. Dat is niet: kopiëren wat andere bedrijven doen, gemene trucjes toepassen, mensen dingen opdringen en alleen voor eigen winstbejag gaan. Nee.
Duurzame marketing is oprecht, authentiek en relevant. Marketing waarbij je geen tijd en energie verspilt aan wat niet goed werkt. Je zet jouw unieke kracht in om op een effectieve manier klanten te krijgen. Het past bij hoe jij in elkaar steekt en het werkt voor jouw bedrijf.
Meer duurzame keuzes
Een website speelt vak een belangrijk rol in marketing. Het bouwen, inrichten en hosten van je website kun je duurzaam doen, zoals ik in dit blog beschreef. Over deze en andere duurzame keuzes die ik maak met mijn bedrijf, interviewde Charlotte Bax mij. Lees het interview her:
Over de schrijver
Wilma Kaptein
Wilma Kaptein is marketingmentor voor duurzame ondernemers die een continue stroom klanten willen op een manier die wél werkt en bij hen past.
Ze wil de wereld verbeteren, mooier en duurzamer maken. Door bedrijven te laten groeien die dááraan werken. Deze doorpakkers met visie helpt ze via de PowerBoost om met duurzame marketing makkelijker de leukste klanten aan te trekken, je kernboodschap helder over te brengen, campagnes authentiek én winstgevend te maken en de website overtuigend. Zodat je marketing effectief is en continu klanten oplevert.
Wilma werkt vanuit overtuigingspsychologie, neuromarketing en growth hacking. Samen met jou zorgt ze ervoor dat je veel meer resultaat en effect krijgt van wat je doet.
Zo krijg je meer bereik op LinkedIn (ook handig voor je blog)
Leestijd 7 minutenMeer bereik op LinkedIn krijgen, hoe doe je dat? Niet alleen door heldere, helpende posts. Je profiel is minstens zo belangrijk. Lees hier tips hoe je met minder moeite, meer bereikt op LinkedIn. Wat is de definitie van meer bereik op LinkedIn?...
#1 growth hack voor LinkedIn is: niet posten
Leestijd 7 minutenJe verspilt je tijd als je elke dag post. Zeker als je daarnaast vrijwel nooit inhoudelijke reacties plaatst op posts van anderen. Wil je groeien op LinkedIn? Meer naamsbekendheid, een betere expert status, meer connecties en daar klanten uit...
Waarom je een businesscoach voor hoogbegaafde ondernemers niet zomaar vindt
Leestijd 2 minutenEen businesscoach voor hoogbegaafde ondernemers vind je niet zomaar. Want deze creatieve snelle denkers bedenken vaak ook een andere titel voor hun werk. Daarom maakte ik een lijstje met experts die jou helpen bij je bedrijfsgroei en je...
Stappenplan: Hoger in Google met je website in 2024
Jij wilt hoger in Google met je website. Je website vindbaar maken voor je klanten. Je bent bang dat het een technisch verhaal wordt. Dat valt best mee. In dit blog krijg je een stappenplan om in het hoofd van je klant te kijken. Om erachter te komen wat je klant...
Wat is eerlijke marketing? 7 principes
Prachtige plaatjes en ronkende resultaten, zijn ze echt waar? Jij ervaart het als irritant. Het voedt jouw marketingfrustratie. Je krijgt het idee dat je 'onecht' moet doen en je mooier moet voordoen dan je bent. Maar daar heeft je klant weinig aan. Het kan anders. Je...
Verkopen moeilijk? Hoezo?!
Leestijd 10 minutenZweet in je handen, een knoop in je maag, angstzweet op je rug.Veel ondernemers vinden verkopen moeilijk. Daarom deed ik een onderzoek naar wat verkopen nou zo uitdagend maakt. Verrassend genoeg vindt niet elke zelfstandige ondernemer verkopen...