arrow_drop_up arrow_drop_down
17 oktober 2020 

Hoe trek je de aandacht met je website?

Eerder vertelde ik je hoe je meer klanten krijgt via je website door de R.A.B.Ko.-formule te gebruiken. In deze blog ontdek je hoe je het eerste onderdeel van de formule toepast: maak je website relevant voor je ideale klant. 

Speel in op emotie 

De allerbelangrijkste vraag van je klant is of jij hem begrijpt. Of jij snapt waarmee hij worstelt en of jouw aanbod de juiste oplossing is voor zijn probleem.   

Bedenk maar eens hoe je zelf bepaalt of een Google-zoekresultaat relevant is voor jouw vraag. Nadat je een paar woorden hebt ingetikt, weet je in no time voor elke link of dat is wat je zoekt. Je moet er een goed gevoel bij hebben: dit klopt. Dit is relevant. Deze website begrijpt waar ik mee zit. Dit kan wel eens de oplossing zijn voor mijn probleem. Dit voldoet aan mijn behoefte.   

Zo werkt het ook bij jouw klant. Die bepaalt binnen vijf seconden of jouw product relevant voor hem is. 

Laat zien dat jij de oplossing hebt 

Op je website is het dus belangrijk dat je laat merken dat je de situatie, het probleem of het verlangen van je klant herkent en begrijpt. Benoem zijn pijn. Dit doe je door je landingspagina en alle andere content vanuit de emotie van je klant te beginnen. Dan ervaart hij dat hij op de juiste plek is en dat jij een relevante oplossing voor zijn probleem hebt.

Zo hoog mogelijk op de pagina wil je de aandacht van je klant krijgen. De titel of kop van je website is daarvoor een perfecte plek. Een manier om je titel te formuleren is: 

Hoe je [wat je klant het liefste wil 🥰],
zonder [waar hij het meest bang voor is
of wat hij vreselijk vindt 😱]

Een voorbeeld:

Checklist voor een website met overtuigingskracht

 

Om zo’n titel te maken heb je input van je potentiële klanten nodig. Zoek ze op. Ga met ze in gesprek. Vraag waar zij last van hebben op het gebied van jouw aanbod. Vraag wat ze eigenlijk zouden willen. Die input van een stuk of 10 tot 15 mensen gebruik je om titel te maken. Daarmee raak je het hart van je klant. Hij herkent zich in de titel en snapt dat jij weet waar hij mee zit. Jij raakt de juiste snaar, waardoor je zijn aandacht krijgt.

Zorg dat tekst én beeld relevant is  

Jouw website relevant maken voor potentiële klanten doe je op verschillende manieren. Laat in je tekst en met plaatjes en sfeer zien: ik ben degene die jij moet hebben. Ik heb de oplossing voor jouw probleem. 

Speel in op de emotie van jouw klant. Verlangt jouw klant naar meer duurzaamheid in haar leven en wil ze ook genieten? Prikkel dan de zintuigen met een beeld en gebruik kleuren die hierbij aansluiten. Zijn jouw klanten gericht op gemak? Benoem precies al hun obstakels. Wil hij de allerbeste kwaliteit? Zorg dan voor een luxe uitstraling, bijvoorbeeld door de stijl en het lettertype dat je kiest. 

In de blog over onderdeel 2 van de R.A.B.Ko.-formule ontdek je wat er nodig is om je klant aan het denken te zetten over jouw dienst of product.

 

 

 

Uitnodiging voor FB groep

 

Over de schrijver
Wilma Kaptein is marketingcoach voor duurzame ondernemers die meer klanten willen via hun website. Ze wil de wereld verbeteren, mooier en duurzamer maken. Door bedrijven te laten groeien die dááraan werken.  Deze doorpakkers met visie helpt ze 1-op-1 om makkelijker hun ideale klanten te bereiken, om campagnes winstgevend te maken en de website onweerstaanbaar. Zodat bezoekers klant worden.  Wilma werkt vanuit overtuigingspsychologie, neuromarketing en growth hacking met jou aan conversieoptimalisatie en meer klanten.

Checklist voor Overtuigingskracht

Met de 10 punten uit deze checklist voorkom je dat je leads en klanten misloopt. Download de checklist en zie waar jij nog kansen laat liggen!
50%
Download de Checklist voor Overtuigingskracht
Vul je gegevens in om direct de Checklist in je mailbox te krijgen
Gratis download
Wil je cookies?