Wilma Kaptein
3 technieken om te laten zien wat jou als ondernemer bijzonder maakt
Leestijd 8 minuten
Jij bent uniek: zet dat in!
Zo haken mensen aan
Net als voor Marcel’s Green Soap geldt, kan het heel goed zijn dat anderen ongeveer hetzelfde verkopen als wat jij aanbiedt. Dat maakt niet uit: sommige klanten willen het gewoon alleen van jou horen, alleen bij jou kopen. Omdat ze bij jou ervaren dat jij ze begrijpt. Omdat jij op een bepaalde manier op ze lijkt. Omdat jouw verhaal hen aanspreekt. Dat komt door het overtuigingsprincipe van Sympathie.
Sommige klanten willen gewoon alleen van jóú kopen
- Sympathie
- Autoriteit
- Sociale bewijskracht
Jouw verhaal verbindt (sympathie)
Getallen spreken boekdelen (autoriteit)
Als anderen het zeggen, zal het wel zo zijn (sociale bewijskracht)
Lees ook de andere R.A.B.Ko.-blogs
Over de schrijver
Wilma Kaptein
Wilma Kaptein is marketingmentor voor duurzame ondernemers die een continue stroom klanten willen op een manier die wél werkt en bij hen past.
Ze wil de wereld verbeteren, mooier en duurzamer maken. Door bedrijven te laten groeien die dááraan werken. Deze doorpakkers met visie helpt ze via de PowerBoost om met duurzame marketing makkelijker de leukste klanten aan te trekken, je kernboodschap helder over te brengen, campagnes authentiek én winstgevend te maken en de website overtuigend. Zodat je marketing effectief is en continu klanten oplevert.
Wilma werkt vanuit overtuigingspsychologie, neuromarketing en growth hacking. Samen met jou zorgt ze ervoor dat je veel meer resultaat en effect krijgt van wat je doet.
11 conversie optimalisatie website checks voor 2023
Leestijd 14 minuten“Eerst ga ik mijn website in orde maken, daarna mijn klantenkring uitbreiden.” “Ik ga aan mijn website werken, heb jij nog tips?” Sommige ondernemers optimaliseren hun website alleen als ze hem ontgroeid zijn of niet meer mooi vinden (en tijd...
De natuurlijke verkooptechniek: connecten en luisteren
Leestijd 1 minuutJe wilt niet verkoperig doen. Hoe kan je dan wel op een goede manier verkopen? Hoe voer je een prettig en effectief verkoopgesprek, waarna je de opdracht krijgt? In dit blog lees je de natuurlijke verkooptechniek, en hoe Niek verbaasd ontdekte dat hij...
Growth hacking: 8 excuses om niet te beginnen
(Hoppa, hier is je eerste excuus: ) Leestijd 8 minutenGrowth hacking is een beredeneerde en onderbouwde methode om slim en snel te groeien. Toch gebruikt de meerderheid van de bedrijven deze powerboost niet. In dit blog beschrijf ik wat growth hacking betekent en wat...
Hoe maak je de wereld mooier met je bedrijf?
Leestijd 7 minutenDuurzaam ondernemen, hoe doe je dat? De wereld een beetje mooier maken, dat wil ik ook. Daarom help ik ondernemers om hun marketing op een duurzame manier te doen: 'fair marketing'. Wat is fair marketing en waarom werkt dat zoveel beter? Fair...
Mijn spagaat van 2021: de zin van jaardoelen
Leestijd 12 minutenHeeft doelen stellen zin? Helpen goede voornemens? Hoe zorg je dat je wél waarmaakt wat je van plan bent? Mij heeft het ook afgelopen jaar weer geholpen om doelen te stellen. Ook al heb ik ze niet allemaal gerealiseerd. Ik geef je hier wat...
Hoeveel energie gebruikt een website?
Leestijd 12 minutenOm alle websites op aarde goed te laten functioneren verbruiken we evenveel elektriciteit als het hele openbare luchtverkeer. Kun je nog wel duurzaam ondernemen als je weet dat jouw website bijdraagt aan 1% van het wereldwijde energieverbruik?...