Wilma Kaptein
3 technieken om te laten zien wat jou als ondernemer bijzonder maakt
Leestijd 8 minuten
Jij bent uniek: zet dat in!
Zo haken mensen aan
Net als voor Marcel’s Green Soap geldt, kan het heel goed zijn dat anderen ongeveer hetzelfde verkopen als wat jij aanbiedt. Dat maakt niet uit: sommige klanten willen het gewoon alleen van jou horen, alleen bij jou kopen. Omdat ze bij jou ervaren dat jij ze begrijpt. Omdat jij op een bepaalde manier op ze lijkt. Omdat jouw verhaal hen aanspreekt. Dat komt door het overtuigingsprincipe van Sympathie.
Sommige klanten willen gewoon alleen van jóú kopen
- Sympathie
- Autoriteit
- Sociale bewijskracht
Jouw verhaal verbindt (sympathie)
Getallen spreken boekdelen (autoriteit)
Als anderen het zeggen, zal het wel zo zijn (sociale bewijskracht)
Lees ook de andere R.A.B.Ko.-blogs
Over de schrijver
Wilma Kaptein
Wilma Kaptein is marketingmentor voor duurzame ondernemers die een continue stroom klanten willen op een manier die wél werkt en bij hen past.
Ze wil de wereld verbeteren, mooier en duurzamer maken. Door bedrijven te laten groeien die dááraan werken. Deze doorpakkers met visie helpt ze via de PowerBoost om met duurzame marketing makkelijker de leukste klanten aan te trekken, je kernboodschap helder over te brengen, campagnes authentiek én winstgevend te maken en de website overtuigend. Zodat je marketing effectief is en continu klanten oplevert.
Wilma werkt vanuit overtuigingspsychologie, neuromarketing en growth hacking. Samen met jou zorgt ze ervoor dat je veel meer resultaat en effect krijgt van wat je doet.
Blog en wordt boven in Google vindbaar
Leestijd 7 minutenNiet. Te. Vinden. Ik googlede met een uitgebreide, specifieke zoekopdracht en toch kwam de meest relevante website niet naar boven. Hoe is dat bij jou?Weet jij waar je klanten op zoeken?En weet jij op welke zoekopdrachten jij wél gevonden wordt? Dat...
Laat je perfectionisme los en ontvang klanten
Leestijd 6 minutenPas startte mijn dag met zo'n toffe sessie met een andere snelle denker, een ondernemer die ook leeft en werkt vanuit recht doen. Ik besef me weer dat perfectionisme doorgaans weinig goeds brengt. Terwijl jij onwijs goed bent in wat je doet.Terwijl...
Simpele contentformule voor continu klanten
Leestijd 9 minutenBriljante oplossingen zijn vaak simpel. 1 = 5 x 12 x 4Simpel is overzichtelijk en voelt behapbaar. Je kunt het je voorstellen dat je ermee aan de slag gaat, dat het werkt, dat het je lukt. En daardoor durf je het uit te proberen en te doen en...
Duurzaamheid is meer dan CO2-reductie
Leestijd 7 minutenDuurzaam is zoveel meer dan CO2 footprint. Zeg je 'duurzaam' dan hebben veel mensen associaties met groen, geitenwollen sokken, energiebesparing, zonnepanelen, recycling, certificaten, fair trade en CO2-reductie. Dat is best een tunnelvisie op...
Help met een goede koopknop je ideale klant aan boord
Leestijd 8 minutenWaar kan ik bestellen? Hoe kan ik met je werken? Waar is de koopknop? Dit is de vierde vraag die je website bezoeker zich onbewust stelt in de eerste vijf seconden op jouw website. Met de 4 vragen van de R.A.B.Ko.-formule bepaalt hij razendsnel en...
7 stappen voor meer naamsbekendheid
Leestijd 14 minuten Zichtbaar zijn zonder te spammen? Naamsbekendheid vergroten zonder continu online te zijn? Het kan! In dit blog geef ik je 7 stappen waarmee je je een betere naamsbekendheid krijgt en je zichtbaarheid strategisch aanpakt. ‘Wat kan ik doen om meer...