
Wilma Kaptein
3 technieken om te laten zien wat jou als ondernemer bijzonder maakt
Leestijd 8 minuten
Jij bent uniek: zet dat in!
Zo haken mensen aan
Net als voor Marcel’s Green Soap geldt, kan het heel goed zijn dat anderen ongeveer hetzelfde verkopen als wat jij aanbiedt. Dat maakt niet uit: sommige klanten willen het gewoon alleen van jou horen, alleen bij jou kopen. Omdat ze bij jou ervaren dat jij ze begrijpt. Omdat jij op een bepaalde manier op ze lijkt. Omdat jouw verhaal hen aanspreekt. Dat komt door het overtuigingsprincipe van Sympathie.
Sommige klanten willen gewoon alleen van jóú kopen
- Sympathie
- Autoriteit
- Sociale bewijskracht
Jouw verhaal verbindt (sympathie)
Getallen spreken boekdelen (autoriteit)
Als anderen het zeggen, zal het wel zo zijn (sociale bewijskracht)
Lees ook de andere R.A.B.Ko.-blogs

Over de schrijver
Wilma Kaptein
Wilma Kaptein is marketingmentor voor duurzame ondernemers die een continue stroom klanten willen op een manier die wél werkt en bij hen past.
Ze wil de wereld verbeteren, mooier en duurzamer maken. Door bedrijven te laten groeien die dááraan werken. Deze doorpakkers met visie helpt ze via de PowerBoost om met duurzame marketing makkelijker de leukste klanten aan te trekken, je kernboodschap helder over te brengen, campagnes authentiek én winstgevend te maken en de website overtuigend. Zodat je marketing effectief is en continu klanten oplevert.
Wilma werkt vanuit overtuigingspsychologie, neuromarketing en growth hacking. Samen met jou zorgt ze ervoor dat je veel meer resultaat en effect krijgt van wat je doet.
Fails & Figures van 2020
Leestijd 13 minutenEerlijke marketing. Daar ga ik voor. Daarom deel ik wat fails en figures van mijn 2020 met je. Wellicht leer jij er ook iets van. Alhoewel, van proberen ga je leren. En je leert het meest van je eigen fouten. Dat komt alleen al door de negativity...
Zonder branding strategie blijf je budget verliezen en is verkopen duur
Leestijd 9 minutenAdverteer jij vooral als je een actie hebt?Zet jij reclame alleen in als je iets wilt verkopen?Dan geef je te veel marketingbudget uit aan die acties. Ik leg je in dit blog uit waarom. Ook vertel ik je hoe je op de lange termijn met een gedegen...
Adverteren is korte termijn visie
Leestijd 9 minutenReclame werkt kort. Jouw leukste-klanten-filter levert je nog maanden- of jarenlang fans en klanten op. Hoe dat werkt, wat het Mere Exposure Effect daarmee te maken heeft en hoe je dat slim gebruikt voor je bedrijf, lees je in dit blog. O ja, en ook...
3 valkuilen bij sociale bewijskracht
Leestijd 10 minutenNee, je maakt je keuzes niet op basis van argumenten. De meeste niet. Dat zou je veel te veel tijd kosten. Om kostbare tijd en energie te besparen, gebruiken we vuistregels om ons heen om keuzes te maken. Eén van die vuistregels is het fenomeen...
Hoe pitch je je aanbod online?
Leestijd 8 minutenNu jij je website helemaal relevant hebt gemaakt voor je klant, is het tijd om je aanbod goed te pitchen. Als je jouw aanbod helder genoeg presenteert, ziet een potentiële klant levendig voor zich wat jij precies aanbiedt en is hij geneigd tot actie...
Hoe trek je de aandacht met je website?
Leestijd 8 minutenEerder vertelde ik je hoe je meer klanten krijgt via je website door de R.A.B.Ko.-formule te gebruiken. In deze blog ontdek je hoe je het eerste onderdeel van de formule toepast: maak je website relevant voor je ideale klant. Speel in op emotie De...