Zo krijg je meer bereik op linkedin: grafiek van contentprestaties van richard st de vries in 2023

Wilma Kaptein

Gepubliceerd op 19 april 2024

Zo krijg je meer bereik op LinkedIn (ook handig voor je blog)

Meer bereik op LinkedIn krijgen, hoe doe je dat? Niet alleen door heldere, helpende posts. Je profiel is minstens zo belangrijk. Lees hier tips hoe je met minder moeite, meer bereikt op LinkedIn.

Wat is de definitie van meer bereik op LinkedIn?

De definitie van ‘meer bereik op LinkedIn’ is per persoon anders. Veelgebruikte definities zijn bijvoorbeeld:

  • Meer bereik op LinkedIn is meer weergaves of impressies van je bericht
  • Meer bereik op LinkedIn is meer mensen die jouw bericht te zien kreeg in hun feed of notificaties
  • Meer bereik op LinkedIn is meer mensen die jouw bericht bekeken

Voordat je verder leest: bedenk even wat jij zelf bedoelt met ‘meer bereik op LinkedIn’?

Wil je meer volgers?
Meer connecties?
Meer weergaven of impressies van je posts?
Meer profielbezoekers?

Dat gaat je allemaal wel lukken met de tips uit dit blog. Maar doe dit niet als bezigheidstherapie! Je hebt een bedrijf te runnen.

Kies dus marketingstrategie die bij jou past en waardoor je ‘meer bereik op LinkedIn’ omzet in meer resultaat voor je bedrijf. Daarover aan het eind meer.

In dit blog geef ik je tips voor puike posts waarmee je meer bereikt.

 

Maak van elke post een bondig blog

Als je graag schrijft en het leuk vindt om jouw tips te delen, is posten een mooie marketing manier. Wil je daarnaast beter vindbaar worden in de zoekmachines, publiceer je stukjes dan eerst op je website.

Elke post is een blog op zichzelf. Over een van jouw favoriete onderwerp, waarin jij expert bent, weet jij van alles te vertellen. Zelfs vanuit verschillende invalshoeken en perspectieven. Elk van die insteken, is een eigen post, een op zichzelf staand mini-blog.

Net als dat het stuk tekst dat in dit blog tussen 2 tussenkoppen in staat, een onderwerp behandelt. Daarmee is het een bondig blog dat je als post kunt plaatsen.

Life hack voor Linkedin: Schrijf een blog op je website en maak daarvan verschillende posts voor LinkedIn.

Met een aantal van die mini-blogs bij elkaar, maak je prima een gewoon blog op je website. Daarom is het een slimme tactiek om een blog te schrijven op je website en vandaaruit verschillende posts voor LinkedIn te maken. Daardoor word je ook makkelijker vindbaar bent in de zoekmachines

Bovendien word jij dan tenminste ook als auteur van je schrijfsels aangemerkt. Huh? Hoezo? Dat ben ik toch ook?, denk je nu. Ja, Toch werkt het technisch zo dat als jouw hersenspinsels eerst op LinkedIn staan, LinkedIn als de auteur wordt aangemerkt. Niet fair, toch? 

Dus: zet je post als blog op je website en daarna op LinkedIn. 

Dat kan, want elke goede post zit net zo ingenieus in elkaar als een blog. Een blog is vaak uitgebreider dan een post. Een post is dus een mini-blog.

 

Slimme opbouw van een LinkedIn post

Een heldere post die lekker is opgebouwd, krijgt meer bereik en interactie. Er zijn allerlei manieren waarop je een post kunt opbouwen. In dit blog bespreek ik een simpele, die elke ondernemer lukt.

  • Pakkende eerste regel
  • Witregel
  • Terugpakkend op de eerste regel
  • Uitleg
  • Inspiratie
  • Positieve aanmoediging tot (inter)actie

De vorm die je hiervoor kiest kan verschillend zijn. Welke je ook kiest, dit wil je achtereenvolgens in je post voor elkaar krijgen:

  1. Aandacht krijgen met iets relevants, waardevols, herkenbaars (gebruik de 6 prikkels voor het onbewuste brein)
  2. Aandacht behouden
  3. Overtuigen / uitleggen / toelichten
  4. Inspireren
  5. In actie brengen met simpele, concrete stappen die je nu al kunt doen

 

Pak de aandacht met de eerste regel

De eerste regel van je post is als de titel van je blog: hij moet pakkend zijn, anders krijg je niet eens de aandacht. Als de eerste regel je lezers niet laat stoppen met scrollen, krijg je geen lezers, geen reacties, geen klanten. Dan heb je je post dus voor niks geschreven. Beetje jammer van je tijd.

De tips van Bastiaan voor een pakkende titel voor blogs, kun je ook gebruiken ter inspiratie voor je eerste regel.

 

Zet de boodschap bovenaan

De boodschap van je bericht zet je bovenaan je post. In de eerste regel. Dat voelt misschien alsof je alles direct al weggeeft.
Alsof mensen dan de rest niet meer lezen.
Het tegendeel is waar.

Duidelijkheid zorgt juist voor meer bereik.

Het onbewuste brein van je potentiële lezer geeft pas aandacht aan jouw post als hij het idee krijgt dat die voor hem relevant is. Dat moet dus al uit de eerste regel blijken.

Zet de kern in de kop.

Je fans lezen misschien alles wel van je, goed of slecht geschreven. Maar jij wilt juist meer bereik met je posts. Dus doe jij je best om met elke pixel van je post de aandacht te trekken van de mensen voor wie jij hem schrijft: jouw potentiële partners of klanten.

Zet daarom de kern in de kop.

Vertel in de eerste regel wat het belangrijkste is wat je de lezer wilt leren met deze post.

Daardoor weet je lezer precies of jouw post voor hem relevant is. Dat is fijn. Daarmee filter je precies de lezers die bij jou passen. Zo krijg je meer bereik bij de leukste klanten.

 

Verhalende vorm vangt ook

Storytelling is ook een krachtige vorm om iets over te brengen. Je activeert daarmee veel meer regionen in het brein van je lezer.

Ook als je verhalend schrijft, kan je eerste regel de kern weergeven. Bijvoorbeeld zo:

  • Hoe de prins de prinses bevrijdde met een magische touwladder
  • Hoe je door achteruit te varen zeilinstructeur wordt
  • Nadat ze het bos in was gestuurd, vond ze een growth hack die € 120K opleverde

De eerste regel is dan het verhaal in een notendop. Speel er maar mee.

 

Meer wit = meer weergaven

Daarna laat je een regel wit.

Heb je de aandacht van je potentiële klant getrokken, dan moet hij nu wel op ‘Meer weergeven’ tikken om de rest van je post te lezen. En als je dan een dijk van een tweede zin neerzet, leest hij waarschijnlijk heel je stuk uit.

 

De tweede zin brengt je lezer van attentie naar retentie

Nu je de aandacht van je lezer hebt, wil je die vasthouden. Daar is de tweede regel de hefboom voor. Jasmin Alic noemt dit zinnetje de ‘re hook’, omdat hij de eerste zin de ‘hook’ noemt: het haakje met aas waardoor je lezer hapt.

De ‘re hook’ haak je in op de eerste regel, je titel. Noem een bezwaar dat direct in het hoofd van je lezer ontstaat en weerleg die. Of creëer contrast: zeg iets dat lijnrecht staat tegenover wat je eerst zei.

De voorbeelden hierboven maak je dan zo af:

  • Hoe de prins de prinses bevrijdde met een magische touwladder.
    […]
    Zonder dat hij een moeilijke opdracht hoefde te doen.
  • Hoe je door achteruit te varen zeilinstructeur wordt
    […]
    En daardoor het snelst vooruit komt.
  • Nadat ze het bos in was gestuurd, vond ze een growth hack die €120K opleverde
    […]
    Dat kostte haar slechts een ogenblik.

Andere voorbeelden:

De #1 growth hack voor LinkedIn is comments plaatsen
.
Toch durft bijna niemand dit.

Of:

De beste opbouw van jouw website bestaat uit vijf letters.
.
Maar voor conversie heb je meer dan vijf zinnen nodig.

Gebruik in de tweede zin een van de zes prikkels voor het onbewuste brein. Of een van de zes elementen voor viral content. Daar is zwicht het onbewuste brein voor en wil niet anders dan de rest van je post lezen.

 

Schets het probleem van je klant

Nu je de aandacht hebt, hoef je alleen nog maar de belofte van je eerste zin waar te maken. Nu breng je je boodschap over.

Beschrijf het probleem van je lezer. Doe dat verhalend, zo visueel voorstelbaar mogelijk, met concrete woorden. Vermijd abstracte taal of jargon. Kies je woorden raak, zodat je lezer het idee krijgt dat hij een filmpje kijkt: hij ziet het probleem en de consequenties ervan levendig voor zich.

Laat je volger ervaren dat je hem begrijpt en zijn probleem of verlangen erkent. Dan voelt je lezer zich met je verbonden. En die verbinding versoepelt de verkoop straks 😉

 

Breng je boodschap bondig

Dan breng je jouw boodschap over, in hapklare brokken. Leg helder, simpel, concreet en bondig uit wat je bedoelt. Geef daarbij voorbeelden die je klanten herkennen. Dat doe je door elementen uit het dagelijks leven te gebruiken. 

Kijk maar. Welke van deze twee is duidelijker?

  • 3 terabyte geheugen op 1 chip
  • 1 miljoen foto’s op het formaat van een postzegel 

Bij ‘foto’ en ‘postzegel’ verschijnt gelijk een plaatje daarvan voor hun geestesoog. Dat gebeurt niet bij abstracte begrippen als ‘geheugen’, ‘categorie’ of ‘redenatie’. 

De tweede variant kunnen meer mensen voor zich zien. En dan kun je daarná uitleggen dat die hoeveelheid mogelijk is door die 3 terabyte op de chip.

“Experience and benefits first. Solutions and features second”- Jasmin Alic

Maak je verhaal dus eerst voorstelbaar en breng het dichtbij. Daarna kun je oplossingen en features noemen.

 

Schrijf alsof je op het podium staat

Schrijf alsof je presenteert voor een zaal met honderden of zelfs duizenden toehoorders (want zoveel mensen lezen je post intussen). Terwijl de manier van schrijven superpersoonlijk is, alsof je tegen je beste vriend of je meest toffe klant praat.

Door je post te behandelen als een presentatie, kies je heel secuur welke elementen je nodig hebt om je verhaal over te brengen. Niet meer en niet minder. Ook leg je steeds uit waarom je vertelt wat je vertelt. Zo bouw je je boodschap logisch op.

Als je bronnen gebruikt, tag die organisatie of persoon dan ook. Dat vinden de meesten zo leuk dat ze het met een comment, like of repost belonen. Waardoor jij meer weergaven krijgt.

 

Praat zo persoonlijk als tegen je vriend

Schrijf zo persoonlijk alsof je tegen één persoon praat. Eigenlijk doe je dat ook, want elk van je lezers zit in zijn eentje naar z’n scherm te turen. Die persoon wil je inspireren en helpen om in actie te komen. Dan krijgt hij het resultaat dat hij wil en lost hij zijn probleem op.

Juist door steeds een persoon te visualiseren aan wie je schrijft, maak jij je taalgebruik heel toegankelijk en begrijpelijk voor iedereen. En voorkom je dat je een brei van woorden gaat opschrijven.

Kies dus voordat je je start met schrijven een persoon bij wie jij je op je gemak voelt. Iemand van wie je houdt of die jou waardeert. Je kind. Een goede vriend. Of een toffe klant die dicht bij je staat. Als je je op je gemak voelt, schrijf je oprecht en helder.

 

Duidelijk gaat boven duizelingwekkend

Sommige mensen hebben het idee dat ze heel slim en ingewikkeld moeten schrijven op LinkedIn. Om te laten merken hoeveel ze wel niet van een onderwerp weten.

Dat is niet slim.

Kies heldere taal. Die maakt het makkelijk voor je lezer om je te volgen en in actie te komen. Dan heeft hij meer aan je verhaal. En dan haal jij meer resultaat uit je post.

Breedsprakig zijn, helpt je dus niet. Schrijf bondig en to-the-point. Dan heb je binnen 1200 karakters je boodschap idealiter wel overgebracht. Heb je meer tekst nodig? Maak dan meerdere posts voor je verhaal.

 

Witruimte geeft denkruimte

Helder en duidelijk geldt ook voor de opmaak van je bericht. Verdeel je informatie in hapklare brokken. Gebruik witregels om alle elementen visueel van elkaar te scheiden. Zo’n witruimte geeft denkruimte.  

Schrijf in korte alinea’s. Dat scant en leest lekkerder. Het ziet er makkelijker om te lezen uit en daardoor voelt de actie die jij straks geeft ook makkelijker om te doen. En dan verkoop je meer (als dat het doel van je bericht was). 

Bovendien hou je meer aandacht vast tot het einde. 

Als je emoji wilt gebruiken, doe dat dat spaarzaam. Maximaal 10 per post ofzo. En zet de emoji dan aan het einde van de zin. Dan hebben braille lezers en mensen die voorleesapparatuur gebruiken er geen last van. Want die dingen lezen emoji als een reeks rare tekens.  

‘<3’ Herkennen wij als hartje. Maar als een schermlezer het voorleest, klinkt het als ‘minder dan teken 3’. Dat klinkt heel gek en leidt af van je boodschap.

 

Wat doe je nu?

Sluit je post af met simpele, goed voorstelbare stappen die de lezer kan doen om met jouw tips of inspiratie aan de slag te gaan. 

Hoe concreter hoe beter. 

Hoe simpeler de actie, hoe soepeler de uitvoering ervan gaat. Je lezer kan het zich zo goed indenken dat hij dat gaat doen, dat hij het in zijn hoofd al uitgevoerd heeft. Daardoor gaat het brein hem eraan herinneren om het ook in het echt te doen. 

Zo krijg jij meer (inter)actie op je post. Dat beloont het algoritme met meer bereik op jouw LinkedIn bericht.

 

Hekje hashtag

Zet helemaal onderaan je bericht 2 tot 6 hashtags. Kies liefst hashtags die al veel volgers hebben. In mijn boek leg ik je uit hoe je het aantal volgers kunt zien

Het idee met de hashtags is dat mensen die dat onderwerp ook interessant vinden, je post dan ook eerder op hun tijdlijn krijgen. Zelfs als ze jou nog niet volgen. Zelfs als ze die hashtag nog niet volgen. Zo vergroot je het bereik van je bericht met hashtags. 

Maak het niet te gek en kies er een paar. Alleen de eerste 3 komen ook in de URL van je post te staan, dus die hebben het meeste effect. Daardoor is je bericht namelijk ook makkelijker terug te vinden in de zoekresultaten als iemand op dat onderwerp zoekt.

 

Liever geen plaatje dan een nietszeggend plaatje

Als je een plaatje gebruikt, maak dan in je eerste zin de koppeling ernaar. Je plaatje moet je boodschap uitdragen en ondersteunen. En het liefste staat jouw hoofd er ook op. Lachend het liefst.

Al die blije beelden geven een beperkt beeld van de werkelijkheid, waardoor veel mensen afknappen op social media. Omdat ze het idee hebben dat ze niet zichzelf kunnen zijn, inclusief al hun faalervaringen en twijfels. Kies zelf welke sfeer bij jouw bedrijf past.

Natuurlijk kun je selfies gebruiken. Maar toffer is het als je mooie foto’s uit een professionele fotoshoot hebt. Niet iedereen heeft daar het budget voor. Dus gebruik je slimme tools, zoals Secta Labs. Hiermee maak je van selfies mooie real life foto’s. Probeer maar uit.

Al die blije beelden geven een beperkt beeld van de werkelijkheid. Vergelijk je nooit met anderen. Blijf jezelf.

Hoe groot moet de afbeelding voor LinkedIn zijn?

O ja, over de grootte van je plaatje. Maak ze schermvullend. Dat doe je met een beeldverhouding van 4:5. Bijvoorbeeld 1200×1500 pixels. 

Als je lezer langs jouw post komt, dan vult die zijn hele scherm. Er staat geen post boven en er staat er geen onder die de aandacht kan wegtrekken van jouw bericht. Zo pak je het hele podium dat je klant in zijn hand heeft. Dikke kans dat je post dan de aandacht krijgt die het verdient.

 

Formaat van een afbeelding op linkedin is 4:5 of 1200x1500 pixels

Dus nee, die vierkante plaatjes van Instagram kun je even aanpassen voor meer bereik op LinkedIn.

 

Genereer extra zichtbaarheid met een alt-tekst

Gebruik alle opties die je worden geboden. Vul dus ook de alt-tekst in. Dan kunnen ook mensen die afbeeldingen uit hebben staan (in verband met datagebruik bijvoorbeeld) of ze niet goed zien (omdat ze blind of slechtziend zijn) toch lezen wat er op het plaatje of de foto staat.

Zo voeg je een alt tekst in bij een Linkedin post

  1. Tik op het potloodje bij je afbeelding
  2. Tik op ALT
  3. Type je beschrijvende tekst in

Alt-teksten moet je trouwens altijd invullen. Ook bij je plaatjes op je website. Zoals je ziet, heb ik dat hier ook gedaan. Ga maar met je muis over een afbeelding, dan zie je een wit balkje met de test.

Hier staan wat tips voor wat je het beste in een alt tekst kunt schrijven en of je dat beschrijvend of anders doet.

 

Bij elke afbeelding op linkedin ook een alt-tekst toevoegen
Bij elke afbeelding op linkedin ook een alt-tekst toevoegen
Bij elke afbeelding op linkedin ook een alt-tekst toevoegen

Alt-teksten zijn slim: meer mensen kunnen je tekst zien. Daarnaast zijn ze verplicht, voor veel bedrijven al sinds 2018, en vanaf 2025 voor alle websites. Bovendien maken ze het voor AI en zoekmachines makkelijker om jouw content te lezen en aan je potentiele klanten voor te schotelen.

 

Welk formaat krijgt meer bereik: image, video of pdf?

Toen video in 2019 net werd geïntroduceerd op LinkedIn gingen je weergavecijfers door het dak als je een video plaatste. Ik kreeg toen op een videobericht vaak 2 tot 3 keer zoveel weergaven als dat ik volgers had. Na 2022 kneep het algoritme video’s juist extreem af. Toen kreeg ik er nog maar 10% van mijn volgersaantal aan bereik mee. In 2024 trok dat gelukkig weer bij naar een derde van mijn volgers.

Er zijn LinkedIn gebruikers die veel geëxperimenteerd hebben met verschillende formaten voor hun posts. Een van hen ontdekte deze regels:

 

Type bijdrage Bereik
Alleen tekst 3 tot 4 keer
Pdf-document 2,2 tot 3,7 keer
Meerdere foto’s 1,8 tot 2,3 keer
1 Afbeelding 1,3 tot 1,7 keer bereik
Video 0,8 tot 1,5 keer
Poll 0,9 tot 1,2 keer
Met externe link 0,4 tot 0,5 keer
LinkedIn nieuwsbrief 0,2 tot 0,9 keer
LinkedIn artikel 0,1 tot 0,2 keer

 

Let op: dit zijn de resultaten van iemand anders, die zijn resultaten relateert aan een ‘standaard post met een afbeelding (waarbij het formaat dus ook verschil kan maken). Zijn netwerk en volgers reageren waarschijnlijk anders dan die van jou. 

De tabel heb ik ingevoegd omdat ik de vraag zo vaak krijg over wat ‘het beste werkt’. In de tabel zie je dat het type content dat je bij je bijdrage gebruikt, flink verschil kan maken in de hoeveelheid weergaven ervan.

Speel zelf met verschillende content typen en kijk hoeveel weergaven en interactie elke soort je oplevert.

Nog een kanttekening bij het content type ‘LinkedIn artikel’. Deze scoort op korte termijn heel weinig bereik, maar het is niet ondenkbaar dat hij op langere termijn wel meer oplevert. Omdat LinkedIn pulse artikelen hoog scoren in zoekresultaten, in LinkedIn maar ook in Google. Dit effect is alleen lastig meetbaar.

Voor jou kunnen de resultaten in bereik per type content anders uitpakken dan in de tabel hierboven. Speel daarom zelf met verschillende formaten en kijk hoeveel weergaven en interactie het je oplevert. Zo kom je er het beste achter wat voor jou en je volgers het lekkerste werkt.

 

Formule om te berekenen of je post het goed doet

Wanneer doet je post het nou goed? Als je nog niet zoveel volgers hebt, word je misschien moedeloos van die paar tientallen weergaven. Maar is dat eigenlijk wel zo slecht?

Met deze formule bereken je of je posts goed aanslaan:

[aantal volgers] / 200 = [aantal reacties]

Dus als ik 5000 volgers heb en mijn bericht krijgt 5000/200=25 reacties, dan doet de post het prima. Met reacties bedoel ik de ‘likes’ met emoji én de commentaren.

Zo bereken je hoeveel interactie je realistisch en gemiddeld met een waardevolle bijdrage mag verwachten: [aantal volgers] / 200 = [aantal reacties]

Besef dat LinkedIn een melding stuurt naar het netwerk van de mensen die hebben gereageerd, dat ze dat hebben gedaan. Zo brengt een commentaar en zelfs een like van een ander jouw post op de tijdlijn van meer mensen.

 

Zo werkt het LinkedIn algoritme voor meer weergaven

Hoe meer interactie je post genereert, hoe waardevoller hij is voor de LinkedIn community. Dat stimuleert het algoritme graag door hem bij meer mensen op de tijdlijn te zetten. Daarom werkt de comment-strategie op LinkedIn zo lekker. 

Een ondernemers experimenteerde uitgebreid met zijn berichten en ontdekte deze effecten van interactie:

  • 1 like levert 1 extra weergave op
  • 1 klik op ‘lees meer’ levert 4 extra weergaven op
  • 1 share leidt tot 7 extra weergaven
  • 1 reactie geeft 12 extra weergaven

O ja, reageren op je eigen post helpt niet. Zeker niet als jij als eerste reageert. Voor 2021 was het gangbaar om in de eerste comment een link te zetten. Dat werkt allang niet meer. En het werkt nu zelfs tegen je.

Reageren op je eigen post helpt niet

Wacht dus op reacties van anderen en reageer daarop. Commentaren leveren soms wel 20% extra weergaven op.

 

Stimuleer interactie 

In de eerste minuten nadat jij je post hebt geplaatst, serveert het algoritme hem aan je volgers en wat meer potentieel geïnteresseerden. Slaat je post lekker aan, lezen mensen hem en reageren mensen erop? Dan beloont het algoritme dat met weergave aan een breder publiek, waardoor je bericht meer bereik krijgt.

Het is daarom tactisch om direct nadat je je post hebt geplaatst (binnen 10 tot 90 minuten erna), hem via DM te delen met mensen voor wie hij relevant kan zijn. Bijvoorbeeld mensen met wie je onlangs een gesprek had over het onderwerp van je post. Zo stimuleer je interactie op je post en wordt hij beter weergegeven.

 

Foutje? Bewerken. Geen punt

Oeps! Direct nadat je je post hebt gepubliceerd, zie je een tikfoutje. Geen punt! Je kunt je bericht gerust bewerken. Het kan tactisch zijn om daar 10 tot 20 minuten mee te wachten. Dat heeft 2 redenen:

  1. Het algoritme wordt dan niet ‘gestoord’ in zijn proces om je bericht te beoordelen.
  2. Mensen zien het en reageren erop. Meer interactie = meer bereik, Zelfs als het over een foutje gaat. Het maakt je menselijk.

 

Zo bewerk je een bericht op LinkedIn

Heb je het geduld bewaard? Zo bewerk je je bericht, bijvoorbeeld als je de fotograaf bent vergeten te taggen. Of als je nog een typo ziet. Of als iets toch niet helemaal lekker uit de verf kwam.

  1. Ga naar je bijdrage
  2. Tik op de 3 puntjes rechts bovenaan
  3. Kies voor ‘Bijdrage bewerken’

Daarna sla je je bericht weer op en ziet iedereen het bijgewerkte bericht. Ze krijgen geen melding van je actie, maar zien het alleen aan het woord ‘Bewerkt’ onder je kopregel (Ik heb denk ik al mijn posts wel bewerkt. Ik typ namelijk dyslectisch, zeg ik altijd maar 😉 ).

 

Je bijdrage op linkedin kun je later prima een beetje aanpassen

Inplannen is prima. Hou je aandacht er wel bij

Dit is waarschijnlijk ook de reden waardoor mensen denken dat inplannen wordt ‘afgestraft’ met minder weergaven. Als je je berichten inplant, loop je het risico dat je vergeet om direct na plaatsing actief te zijn op LinkedIn. Dan mis je dus interactie.

 

Een post op linkedin inplannen is heel simpel sinds 2023

Als je je berichten zelf plaatst, trap je niet zo snel in die valkuil. Want dan zit je al op het platform en struin je makkelijker nog even rond op zoek naar toffe posts om op te reageren. (wat overigens de #1 growth hack voor LinkedIn is, zoals je hier leest).

Zo plan je een bericht in op LinkedIn

Een bericht inplannen is in 5 klikken gedaan:

  1. Tik op het klokje naast de blauwe knop ‘Plaatsen’
  2. Kies de datum waarop je het bericht wilt plaatsen
  3. Kies de tijd waarop veel van je volgers op LinkedIn kijken én waarop jij kunt reageren.
  4. Tik op Volgende
  5. Tik op de blauwe knop ‘Schema’ onderaan je bericht.

Nu word je bericht op de gekozen datum en tijd geplaatst.

Mental note: je kunt een ingepland bericht niet meer bewerken voordat het is gepubliceerd. Je kunt wel de datum en tijd veranderen waarop het wordt gepubliceerd. En je kunt hem verwijderen en opnieuw een ingepland bericht ervoor maken met de aanpassingen die je eerst was vergeten.

Wil je alle berichten zien die je hebt ingepland?

  • Doe alsof je een nieuw bericht maakt
  • Tik op het klokje
  • Tik op de link ‘Alle geplande bijdragen weergeven’

Dan krijg je een lijstje te zien met jouw geplande berichten en daarnaast per bericht de geplande datum en tijd.

 

Schrijfstress? Plaats comments!

Poehee, je weet nu heel veel over hoe je veel weergaven krijgt met je posts op LinkedIn. Maar weet je niet goed wat de posten, waarover, hoe vaak en op welke tijdstip? Maak je geen zorgen. Geef gewoon door de dag heen commentaar op posts van anderen die jij bewondert en die toffe content delen. Daarmee leer je jouw eigen stijl ontwikkelen en jouw visie onder woorden brengen. En dat maakt het dan ook makkelijker om zelf ook eens te posten. 

Hoe je commentaar geven strategisch en liefdevol doet, lees je in dit blog. 

In mijn boek geef ik een simpel stappenplan voor hoe je in 1 dag content bedenkt voor een jaar lang posts op LinkedIn (of andere kanalen). Echt, ook jij hebt zoveel te melden! Dat trekt klanten aan.

 

Strategisch meer impact maken

In dit blog heb ik je tips gegeven voor meer bereik met je LinkedIn Post. Bereik, meer weergaves en meer volgers is leuk, maar jij wil liever een stabiele instroom van klanten.

Dan is een krachtig LinkedIn profiel en een strategie die bij jou past onmisbaar. En als je vandaag al makkelijker meer impact wilt maken, kies dan de growth hacking strategie met comments.

Past LinkedIn in jouw strategie?

LinkedIn is slechts een van de vele gereedschappen die jij kunt kiezen om continu klanten te krijgen. En om fijne partnerschappen en samenwerkingen te vinden. Zodat jouw bedrijf de impact maakt die je voor ogen hebt.

LinkedIn is daarvoor een slimme tool. Voor sómmige ondernemers. Mits het bij jou en je klanten past. En op voorwaarde dat je het strategisch inzet.

Of ook jouw bedrijf via LinkedIn een continue klantenstroom krijgt, ontdek je als je een passende marketingstrategie maakt, bijvoorbeeld tijdens een PowerBoost groeitraject. Stuur me een bericht via LinkedIn. Dan help ik je kiezen.

 

Over de schrijver

Wilma Kaptein

Wilma Kaptein is marketingmentor voor duurzame ondernemers die een continue stroom klanten willen op een manier die wél werkt en bij hen past.

Ze wil de wereld verbeteren, mooier en duurzamer maken. Door bedrijven te laten groeien die dááraan werken. Deze doorpakkers met visie helpt ze via de PowerBoost om met duurzame marketing makkelijker de leukste klanten aan te trekken, je kernboodschap helder over te brengen, campagnes authentiek én winstgevend te maken en de website overtuigend. Zodat je marketing effectief is en continu klanten oplevert.

Wilma werkt vanuit overtuigingspsychologie, neuromarketing en growth hacking. Samen met jou zorgt ze ervoor dat je veel meer resultaat en effect krijgt van wat je doet.

Wat is eerlijke marketing? 7 principes

Wat is eerlijke marketing? 7 principes

Prachtige plaatjes en ronkende resultaten, zijn ze echt waar? Jij ervaart het als irritant. Het voedt jouw marketingfrustratie. Je krijgt het idee dat je 'onecht' moet doen en je mooier moet voordoen dan je bent. Maar daar heeft je klant weinig aan. Het kan anders. Je...

Verkopen moeilijk? Hoezo?!

Verkopen moeilijk? Hoezo?!

Leestijd 10 minutenZweet in je handen, een knoop in je maag, angstzweet op je rug.Veel ondernemers vinden verkopen moeilijk. Daarom deed ik een onderzoek naar wat verkopen nou zo uitdagend maakt. Verrassend genoeg vindt niet elke zelfstandige ondernemer verkopen...

Loop geen omzet mis!
Met deze groeitips krijg je continu klanten.