Simpele contentformule voor continu klanten
02 december 2021 
5 min. leestijd

Simpele contentformule voor continu klanten

Briljante oplossingen zijn vaak simpel.


1 = 5 x 12 x 4 

Simpel is overzichtelijk en voelt behapbaar. 

Je kunt het je voorstellen dat je ermee aan de slag gaat, dat het werkt, dat het je lukt. En daardoor durf je het uit te proberen en te doen en haal je meer resultaat dan als je niets had gedaan.

Daarom vind ik deze formule van Graham Cochrane zo fijn, over hoe je alle content voor 1 jaar bedenkt. Hier kan ik mee werken. Zó simpel dat het briljant is. Vind ik.

Mooie tip dit. Want geef toe: soms weet je niet waar je klant iets aan heeft of heb je gewoon geen inspiratie. Dan weet ik niet waarover ik vandaag iets op social media zal vertellen. Dat is opgelost met de formule in dit boek. 😃 - Pauline


De formule is: 1 = 5 x 12 x 4
Hiermee bedenk je al je content voor een heel jaar. 

Bedenk in 1 dag content voor 1 jaar

Zo bedenk je in één dag content voor een heel jaar:

🏨 Ga 1 dag naar een andere plek (omdat je brein dan loskomt uit de dagelijkse routine en creatiever is).
✍🏽 Noteer de 5 thema’s waar je expert in bent en om bekend wil staan.
✍🏽 Schrijf bij elk thema 12 belangrijke dingen op. Die schudt je zo uit je mouw.
✍🏽 Van elk van die 12 items, daar noem je minstens 4 verdiepende dingen of tips over.

Tadaa: al je social media posts voor een heel jaar.

Maak het simpel. Maak het haalbaar

Klinkt haalbaar toch? Omdat er zóveel ondernemers aan de slag wilden met deze contentformule, heb ik een eBook geschreven over hoe je simpel en snel een social media strategie maakt die klanten aantrekt:


✅ Varieer met soorten berichten zodat je alle types in je doelgroep aanspreekt
✅ Ontdek wat jouw klanten googlen
✅ Maak van 1 schrijfsel wel 6 waardevolle berichten
✅ Bedenk in 1 dag alle berichten voor 1 jaar
🗓️Plan alles alvast in met de handige contentkalender


Met dit boek heb je binnen no-time op een simpele manier 240 unieke ideeën voor social media waarmee jij op een authentieke en waardevolle manier zichtbaar bent voor jouw doelgroep. Geen standaard berichten, maar een simpele manier om het hele jaar door sterke en aantrekkelijke content te delen die de leukste klanten naar je toe brengt.

Vraag hier het eBook direct aan. 

eBook Zo hapt je klant wel - no-bullshit-contentformule om klanten aan te trekken

'Dit gaat heus niet werken voor mij' en andere bezwaren

Nauurlijk heb je allerlei redenen om dit boek NIET te kopen en NIET aan de slag te gaan met content als je het eBook al wél hebt aangeschaft. Ik hoor je bezwaren: 

'Ik weet niet goed waar mijn klanten op zitten te wachten'

Zoek op wat je klanten googlen. Interview 10 klanten. En schrijf over al hun kwesties, vraagstukken, twijfels en  bezwaren. En beantwoordt hun vragen. 

'Ik weet waar mijn klant mee zit, maar hoe schrijf ik daar iets zinvols voor?'

Daarvoor staan veel tips en concrete adviezen in dit eBook. Alleen de contentformule hierboven helpt veel ondernemers al flink op weg.

Klaas: “Dit boek maakt het heel praktisch en concreet en leuk om te doen.”

'Posten op social media lukt me wel. Bloggen niet'

Maak je social media bericht. Plaats hem éérst als blogbericht op je website. Plaats hem daarna op je website. Zo krijgen uiteindelijk veel meer klanten jouw berichten onder ogen. 

'Ik kan niet leuk schrijven'

Fair enough: copywriting is ook best een vak. Toch: als jij met klanten in gesprek bent, face-to-face, lukt het je prima om een goed gesprek te hebben. Toch? Dus denk dit probleem oom: lukt schrijven niet, praat dan een podcast in. Neem een video op. Teken plaatjes. Kies een vorm die jij wel durft uit te proberen. 

'Hoe krijg ik hier klanten mee dan?!'

Doordat jij je potentiële klanten steeds verder helpt met jouw waardevolle content, leren ze je kennen, ze waarderen jouw inbreng en hulp, ze leren je vertrouwen als de expert bij wie ze terecht kunnen voor relevante ondersteuning en meedenken. Je gebruikt dus het overtuigingsprincipe van Autoriteit. 

Naast dat je werkt aan je expert status, maak je je bedrijf beter vindbaar in Google. Wat jij schrijft, filmt en maakt wordt vindbaar. Googlet je klant een vraag, dan kan jouw antwoord boven komen. En dan komt een wildvreemde toch zomaar op jouw profiel of website. 

Twijfel je of je dit allemaal effectief aanpakt en slim een plek geeft in je strategie? Plan dan een strategiegesprek (gratis) met mij in.

'Klinkt allemaal zo simpel, maar hoe begin ik?'

De eerste stap is het lastigste. Dat was zo toen je baby was en leerde lopen. Dat was zo toen je bijna kleuter was en leerde fietsen. Dat was zo toen je ging studeren en voor het eerst moest leren-leren. Dus het is niet gek als je 'beginnen met content maken' ook lastig vindt.

Wat vaak goed werkt: denk aan alles wat je leuk vindt om te doen. Ga vervolgens op die manier die bij jou past aan de slag met je content-creatie. Bijvoorbeeld: jij vindt het heerlijk om iets helemaal uit te zoeken, te ontdekken hoe iets n elkaar zit, te snappen hoe iets werkt, interessante feitjes te verzamelen. Die dan dan ook over de thema's waar jij expert in bent. Zoek daar vanalles over op wat superhandig voor je klant is om te weten of te snappen. En vertel, schrijf of film daarover. Hoppa, weer een eerste stap gezet (en een tweede en derde ook). 


Wil je hulp bij jouw strategie om continu klanten te krijgen?

Heb je het eBook aangevraagd en wil je continu klanten? Ik help je graag om een strategie te maken die bij jou past en voor jou vol te houden is. Zodat je op een effectieve manier steeds de leukste klanten aantrekt. Plan een strategiegesprek in als je hierover wilt sparren en hulp bij wilt. 

Over de schrijver
Wilma Kaptein is marketingcoach voor duurzame ondernemers die meer klanten willen via hun website.Ze wil de wereld verbeteren, mooier en duurzamer maken. Door bedrijven te laten groeien die dááraan werken.Deze doorpakkers met visie helpt ze via de PowerBoost om met eerlijke marketing makkelijker hun ideale klanten te bereiken, om campagnes authentiek én winstgevend te maken en de website overtuigend. Zodat bezoekers klant worden.Wilma werkt vanuit overtuigingspsychologie, neuromarketing en growth hacking met jou aan conversieoptimalisatie en meer klanten.

Makkelijker verkopen met je website?

Met de 10 punten uit deze checklist zet je de eerste stappen naar een overtuigende website. Veel ondernemers verhoogden zo hun conversie. Start direct met de tips en voorkom dat jij leads en klanten misloopt!

50%
Download de Checklist voor Overtuigingskracht
Vul je gegevens in om direct de Checklist in je mailbox te krijgen
Gratis download
arrow_drop_up arrow_drop_down