Ik ben Wilma Kaptein

Ondernemer / uitvinder van de R.A.B.Ko.-formule / echtgenoot / moeder van 3 / christen / acrogym fan / zwerfafvalraper / zeiler / windsurfer / buitenmens / doener met creatieve en analytische denkkracht / gedreven / resultaatgericht / breinfreak / heeft muur vol plantjes in huis  / altijd in ontwikkeling / droge humor in lastige situaties / nerd met talenknobbel

Wilma Kaptein - Marketingmentor voor uitvinders
Midden
in het land staat mijn honk

Less

is more

Hekel

aan vergaderen

Ouder

dan ik word geschat :)

Dit zeggen mijn kinderen over mij:

Als ze op Hogwarts zou zitten, zou ze geselecteerd worden in Huffelpuf. Want ze werkt hard, zet door en is loyaal aan haar familie en vrienden.
Dochter - 13 jaar

Ze kiest altijd voor 'lui': hoe je iets lekker makkelijk kan doen en dat het toch heel goed werkt.

Zoon - 10 jaar 

Ik vind dat ze heel enthousiast praat als ze haar werk doet. Ze is geduldig, lief, ook een beetje raar en ze is een beetje vegetarisch.

Soms gaat ze in plaats van werken een hekje knutselen van takken of plantjes water geven.

Dochter - 7 jaar 
Afgestudeerd in communicatiewetenschappen

Overtuigingspsychologie

Mijn studie communicatiewetenschappen sloot ik af met een onderzoek waarin ik de bekende 7 overtuigingsprincipes ontdekte (waarover Cialdini later het bekende boek Invloed publiceerde).

Neuromarketing

In de sociale psychologie ontdekte ik hoe mensen elkaar beïnvloeden en overtuigen. En dus hoe marketing werkt. 

Toen ik me verdiepte in de neuromarketing ontdekte ik de R.A.B.Ko-formule, waarmee je je content overtuigingskracht geeft. 

Conversieoptimalisatie

Door o.a. principes uit de neuromarketing en overtuigingspsychologie toe te passen, schiet de conversie van mijn klanten omhoog.
Een uitvinding werkt beter dan wat er al was

Uitvinders

Uitvinders zijn mensen die iets hebben bedacht dat beter werkt dan wat er al was. Die creativiteit is magisch.

Uitvinders zijn steengoed in hun vak en kunnen voor klanten krijgen wel wat hulp en strategische expertise gebruiken. 

Samen de wereld beter maken

Duurzaam

Met mijn kennis, kunde en kracht kan ik bijdragen aan een betere wereld: door bedrijven helpen te groeien die daar óók voor gaan.

Miljoenenbedrijven heb ik helpen groeien

Wereld beter maken

Met miljoenenbedrijven als Ukje en 365 Dagen Succesvol ging ik aan de slag en zorgde voor een enorme groei in leads. 
hart + brein = verkoop

Hart+brein=verkoop

Aan de hand van mijn methode verdubbelen mijn klanten hun conversie,  klanten of omzet.

Want pas als je oprecht bent en het hart van je klant raakt, wordt het beslisbrein geactiveerd en kan je klant bij jou kopen.

Supekrachten zijn jouw specialiteiten die je niet bewust bent

Superkracht

Mijn superkracht is dat ik razendsnel door heb waar jouw superkracht zit: iets dat heel goed werkt, iets wat jou makkelijk afgaat, iets dat met weinig inspanning veel groei oplevert.

Analyse van groeifactoren

Analyse

Ik ben sterk in analyse, vertaal theorie makkelijk naar de praktijk van jouw business, ben creatief en kom op ideeën waar anderen niet aan denken. Daardoor krijg jij een strategie bij jou past, gebaseerd op jouw data, waar jij wél resultaat mee haalt.

Wilma Kaptein op de zeilboot

Spelen met wind en water en elkaar

Bijna niemand weet dat ik stiekem elke dag op wind- en weerapps kijk om te zien of het 'buitenspeelweer' is: zodat ik het water op kan als het goed waait. Met een kielbootje of een surfplank.

Acrobatiek en focus

Al meer dan de helft van mijn leven ben ik samen met mijn man. We hebben 3 kinderen met wie ik graag lastige acrogym kunstjes doe: thuis of in de zaal. Daar is focus voor nodig, concentratie en goed luisteren naar de ander.
Soms mag ik als ex-trainer een acrogymkinderfeestje geven, heel leuk!

Dit schreef een onderzoeker over mij: 

Toen ik in 2018 voor de zoveelste keer vastliep in mijn werk in loondienst, deed ik een persoonlijkheidsonderzoek bij het CBO om een sleutel tot een oplossing te vinden. Dit schreef de onderzoeker in het rapport: 


Je bent bedachtzaam, bekijkt problemen, opdrachten en situaties van alle kanten.

Je bent enorm creatief in je uitingen en je denken. Je tekent letterlijk buiten de kaders. 

Je bent een doorzetter en houdt van uitdagingen. Je zet je tanden er flink in en geeft niet op totdat je een oplossing vindt. sterke waarden.

Je bent nieuwsgierig en houdt van afwisseling.

Je bent hartelijk en hebt veel energie. Toch wil je regelmatig alleen zijn.

Wie weet is het een idee om een eigen bedrijf te beginnen?


Op 12 juli 2018 schreef ik mijn bedrijf in bij de Kamer van Koophandel. 

Duurzaamheid is recht doen

Duurzaam is volgens mij recht doen. Recht doen aan de ander, je omgeving, je missie, de wereld en jezelf.

Deze definitie heb ik gemaakt, geïnspireerd door een quote uit het best verkochte boek ter wereld (Bijbel, Micha hoofdstuk 6 vers 8).

Daarom geloof ik dat marketing het beste werkt als je het oprecht, eerlijk en authentiek doet: Dan maak je verbinding met je klanten, leren ze jou kennen en vertrouwen en realiseer jij groei. 

Welzijn is : oprecht en authentiek, dan kun je floreren.
Doe wat bij je past, zodat je floreert
Innovatie: gebruik je groeikracht
Laat jouw innovatie groeien
Reduce, Reuse, Repurpose
Werk met wat er nu al is

Hoe ik van ambtenaar ondernemer werd

Uitvinders en duurzame ondernemers help ik aan meer klanten. Doordat jouw duurzame bedrijf groeit, wordt de wereld een beetje beter.

Op een voorjaarsdag in 2019, hoog in het Stadskantoor van Utrecht, ontmoette ik Huub: een bevlogen en duurzame ondernemer, die nog niet structureel klanten kreeg voor zijn toffe product waarmee hij de wereld beter maakte. Het knaagde aan me: juist ondernemers als hij, met iets goeds voor de wereld, moeten impact maken, vond ik. Ook al hebben ze geen marketingstrateeg in dienst.

Het liet me niet los. Ik wil óók bijdragen aan een betere wereld. Door duurzame ondernemers te helpen groeien, kan ik mijn missie realiseren met míjn talenten.

Zo ontstond de PowerBoost. Want wat veel ondernemers in de weg staat is dat ze nog geen werkende strategie hebben om meer klanten te krijgen. Met de combinatie van mijn kennis en ervaring van overtuigingspsychologie, neuromarketing en conversieoptimalisatie en met jouw data en groeikansen, maak ik een strategie en concreet actieplan. Daarmee groeit jouw business en wordt de wereld duurzamer en beter!

Ik werk ook samen met:

Kennismaken? Ik denk graag met je mee over hoe jij effectief de leukste klanten aantrekt. Plan jij een gesprek in?

arrow_drop_up arrow_drop_down