Wilma Kaptein
Met de RABKo formule klikt je klant wél door
Leestijd 9 minuten
NIETS maakt het uit als je je website niet richt op je klant. Hoe je dat praktisch aanpakt, daar helpt de RABKo formule bij. In dit blog lees je alles over deze formule die een brug slaat tussen neuromarketing en overtuigingspsychologie en die je met 4 vragen aan meer conversie helpt.
Wat is de RABKo formule?
- R = Relevant. Hoe ben jij voor mij relevant? (R)
- A = Aanbod. Wat voor product of dienst bied je precies aan? (A)
- B = Bijzonder. Wat maakt jouw aanbod bijzonder, waarom moet ik voor jou kiezen? (B)
- Ko = Koopknop. Waar is de koopknop, hoe kan ik met jou werken? (Ko)
Hart + brein = actie!
Dan geeft hij een signaaltje aan de thalamus, die vervolgens de poort naar je grote hersenen opent. Pas dan kan je klant al jouw prachtige verhalen en argumenten ook cognitief verwerken. Zolang die poort nog dicht is, gebeurt er niks. Noppes, nada. Al je websitewerk voor niets.
Je website gaat niet over jou
- als je het hart van je klant raakt
- als je een emotie bij je klant oproept
- als je zijn 4 onbewuste vragen uit de RABKo formule beantwoordt.
Pas als dit fundament voor het onbewuste brein is gelegd, komt het besluitvormingsproces van je klant op gang. Dan duwt en trekt het brein net zo lang totdat je klant een besluit neemt over wat hij meemaakt op jouw website.
RABKo formule
Zo wordt je websitebezoeker een betalende klant
In deze blog leg ik uit wat er misgaat en hoe je dat oplost. Ook ontdek je hoe jij ervoor zorgt dat jij de aandacht krijgt van de mensen op jouw website. Zodat ze blijven, zich verdiepen in jouw aanbod en kopen.
De meest gemaakte fout op ondernemerswebsites
Wil je jouw product verkopen? Richt je dan op de mensen voor wie het bedoeld is, die het willen hebben, voor wie het dé briljante oplossing is. Je website trekt pas hun aandacht als zij zich gekend en gezien voelen. Aandacht krijgt je website alleen als hij over je klanten gaat en over waar zij mee zitten, wat zij willen en waar zij van dromen. Pas daarná vertel je ze hoe jouw product of dienst hen daarbij helpt.
Je website gaat niet over jou maar draait om je klant
Zo maak jij je website klantgericht
Pas de R.A.B.Ko.-formule toe op jouw website
- 6 prikkels die het brein van je klant in actie brengen
- Maak je website relevant voor je klant,
- zorg je dat de klant begrijpt wat jouw aanbod is,
- 3 technieken om te laten zien waarom jouw aanbod bijzonder is en
- hoe je een koopknop (call-to-action-button) inzet die resultaat oplevert.
Van alle tips uit dit blog heb ik een handige infographic voor je gemaakt. Download hem gratis, zonder naam of mailadres op te geven (!) door op de afbeelding te klikken. Deel deze link gerust met een andere duurzame ondernemer die je meer impact gunt.
Klik op het plaatje en plak de pdf op je bureaublad. Dan heb je steeds conversie tips vanuit neuromarketing en overtuigingspsychologie bij de hand als je je website aanpast. Laat je me weten wat je er aan hebt?
Over de schrijver
Wilma Kaptein
Wilma Kaptein is marketingmentor voor duurzame ondernemers die een continue stroom klanten willen op een manier die wél werkt en bij hen past.
Ze wil de wereld verbeteren, mooier en duurzamer maken. Door bedrijven te laten groeien die dááraan werken. Deze doorpakkers met visie helpt ze via de PowerBoost om met duurzame marketing makkelijker de leukste klanten aan te trekken, je kernboodschap helder over te brengen, campagnes authentiek én winstgevend te maken en de website overtuigend. Zodat je marketing effectief is en continu klanten oplevert.
Wilma werkt vanuit overtuigingspsychologie, neuromarketing en growth hacking. Samen met jou zorgt ze ervoor dat je veel meer resultaat en effect krijgt van wat je doet.
Zo krijg je meer bereik op LinkedIn (ook handig voor je blog)
Leestijd 7 minutenMeer bereik op LinkedIn krijgen, hoe doe je dat? Niet alleen door heldere, helpende posts. Je profiel is minstens zo belangrijk. Lees hier tips hoe je met minder moeite, meer bereikt op LinkedIn. Wat is de definitie van meer bereik op LinkedIn?...
#1 growth hack voor LinkedIn is: niet posten
Leestijd 7 minutenJe verspilt je tijd als je elke dag post. Zeker als je daarnaast vrijwel nooit inhoudelijke reacties plaatst op posts van anderen. Wil je groeien op LinkedIn? Meer naamsbekendheid, een betere expert status, meer connecties en daar klanten uit...
Waarom je een businesscoach voor hoogbegaafde ondernemers niet zomaar vindt
Leestijd 2 minutenEen businesscoach voor hoogbegaafde ondernemers vind je niet zomaar. Want deze creatieve snelle denkers bedenken vaak ook een andere titel voor hun werk. Daarom maakte ik een lijstje met experts die jou helpen bij je bedrijfsgroei en je...
Stappenplan: Hoger in Google met je website in 2024
Jij wilt hoger in Google met je website. Je website vindbaar maken voor je klanten. Je bent bang dat het een technisch verhaal wordt. Dat valt best mee. In dit blog krijg je een stappenplan om in het hoofd van je klant te kijken. Om erachter te komen wat je klant...
Wat is eerlijke marketing? 7 principes
Prachtige plaatjes en ronkende resultaten, zijn ze echt waar? Jij ervaart het als irritant. Het voedt jouw marketingfrustratie. Je krijgt het idee dat je 'onecht' moet doen en je mooier moet voordoen dan je bent. Maar daar heeft je klant weinig aan. Het kan anders. Je...
Verkopen moeilijk? Hoezo?!
Leestijd 10 minutenZweet in je handen, een knoop in je maag, angstzweet op je rug.Veel ondernemers vinden verkopen moeilijk. Daarom deed ik een onderzoek naar wat verkopen nou zo uitdagend maakt. Verrassend genoeg vindt niet elke zelfstandige ondernemer verkopen...