Blog en wordt gevonden in google en ecosia

Wilma Kaptein

Gepubliceerd op 09 december 2021

Blog en wordt boven in Google vindbaar

Niet. Te. Vinden. Ik googlede met een uitgebreide, specifieke zoekopdracht en toch kwam de meest relevante website niet naar boven.

Hoe is dat bij jou?
Weet jij waar je klanten op zoeken?
En weet jij op welke zoekopdrachten jij wél gevonden wordt?

Dat laatste ontdek je makkelijk in de gratis tool Google Search Console.

Maar fijner is het als je klanten bij jou uitkomen als jij het beste antwoord voor hen hebt.

 

 

Kerstboommishandeling

Mijn gezin wil dolgraag een kerstboom. Ik vind dat bomenmishandeling, want zo’n boom groeit zijn leven lang om 6 weken lang een armetierige dood te sterven in een drukke woonkamer en wordt daarna afgedankt. Vind ik niet zo respectvol.

Andere jaren was ik lamgeslagen door de cognitieve dissonantie van dat ik geen kerstboom wilde en dat IK dan maar een duurzame moest vinden die tegen de tijd dat ik wilde bestellen allang verhuurd waren.

 

 

Huur een duurzame boom

Vanmorgen deed ik het anders. Zodra mijn dochters weer over een boom begonnen, googlede ik naar ‘duurzame kerstboom utrecht’. Allerlei websites van plastic bomen kwamen omhoog en – hoera! –  een blog over duurzame kerstbomen.

In die blog werd verwezen naar een andere website waar je kon doorklikken naar de website die de duurzame kerstbomen ook echt verhuurde in Utrecht.

Waarom kwam deze meest relevante website niet direct als eerste naar boven? Dat vond ik echt een gemiste kans.

Wil je gevonden worden? Blog dan over de vragen die je klant heeft.

Gelukkig maar dat er iemand over ‘duurzame kerstbomen’ had geblogd. Want een blog gaat doorgaans in op de vragen van klanten. Die beantwoordt ze helder en uitgebreid, waardoor een blog eerder hoog scoort in Google dan een verkooppagina.

✍? Dus: wil je gevonden worden? Blog dan over de vragen die je klant heeft.

 

 

Dit googelt je klant:

Welke vragen je klant googlet, is niet moeilijk te achterhalen. In deze video geef ik je een simpele manier om erachter te komen wat je klant vraagt, zonder dat je hem daarvoor hoeft te interviewen.

 

 

Gebruik de woorden en formuleringen van je klant ook in jouw blog en berichten. Dan ervaart je klant dat jij zijn vraagstuk herkent, merkt hij dat jij hem snapt en ziet hij dat jij het beste zijn vragen beantwoordt. En dan klikt hij door naar jouw website.

 

 

Blog en wordt gevonden

Blog dus als je gevonden wilt worden. Dan plopt jouw website op als antwoord als je klant de bijhorende vraag googlet.

Hoe je jezelf hoger in Google blogt, heb ik in 3 stappen beschreven in dit blog ‘Maak je website beter vindbaar in 3 stappen‘. 

(En koop geen kerstboom. Huur er eentje die na een paar weken weer terug mag naar het bos.)

 

Over de schrijver

Wilma Kaptein

Wilma Kaptein is marketingmentor voor duurzame ondernemers die een continue stroom klanten willen op een manier die wél werkt en bij hen past.

Ze wil de wereld verbeteren, mooier en duurzamer maken. Door bedrijven te laten groeien die dááraan werken. Deze doorpakkers met visie helpt ze via de PowerBoost om met duurzame marketing makkelijker de leukste klanten aan te trekken, je kernboodschap helder over te brengen, campagnes authentiek én winstgevend te maken en de website overtuigend. Zodat je marketing effectief is en continu klanten oplevert.

Wilma werkt vanuit overtuigingspsychologie, neuromarketing en growth hacking. Samen met jou zorgt ze ervoor dat je veel meer resultaat en effect krijgt van wat je doet.

Wat is eerlijke marketing? 7 principes

Wat is eerlijke marketing? 7 principes

Prachtige plaatjes en ronkende resultaten, zijn ze echt waar? Jij ervaart het als irritant. Het voedt jouw marketingfrustratie. Je krijgt het idee dat je 'onecht' moet doen en je mooier moet voordoen dan je bent. Maar daar heeft je klant weinig aan. Het kan anders. Je...

Verkopen moeilijk? Hoezo?!

Verkopen moeilijk? Hoezo?!

Leestijd 10 minutenZweet in je handen, een knoop in je maag, angstzweet op je rug.Veel ondernemers vinden verkopen moeilijk. Daarom deed ik een onderzoek naar wat verkopen nou zo uitdagend maakt. Verrassend genoeg vindt niet elke zelfstandige ondernemer verkopen...